Vilket skulle ni rekomendera..... helinbyggt badkar dvs även fronten eller låta fronten vara öppen ??? :-/ Har hört mkt negativt om hel inbyggt pga alla möjligheter men jag tycker personligen att helinbyggt är snyggast.
Hjälp...beslutsångest :-/ :-/ :-/
 
Hej,

Det är väl inget fel med inbyggt. Dock ska badrummet kaklas och tätas först. Sedan kan du bygga upp inbyggnaden i t ex friggolit och kakla. Du måste ordna med inspektionslucka dock.

En personlig åsikt är att det kan bli rätt mycket extra städning pga inbyggnaden. Tänker närmast på alla avställningsytor och vinklar som uppkommer. Men du slipper ju städa under karet ;D

Jörgen
 
Jag röstar FÖR inbyggt! Vi har haft det de senaste två badkaren, och nu när vi ska bygga nytt tvekar jag inte en sekund att göra det en tredje gång! Det är praktiskt och snyggt, tycker jag!

Gör man bara ett bra grundarbete, ska det inte vara några problem.

Det där med städning i alla vrinklar och vrår, så beror det ju på hur man designar det.

Lycka till! :)
 
Vi ska bygga in vårt badkar och tänker använda oss av KGC Lux-skivor. I en av deras broschyrer visade de hur man kan fästa fronten med magneter. På så sätt blir fronten löstagbar, och det är inga problem att städa. Enda skillnaden mot en vanlig front är att det blir mycket snyggare! (Tycker vi i alla fall :))
 
Vi tänker köra med löst för att i framtiden vet man ej om badkar är något man prioriterar. Man kanske vill ha mer plats för div relax möbler mm. Men iden med att göra egen front kan låta lite kul. Har du någon länk till dem??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.