Jag kör rostfria och jag har värmeskåp i jobbarbilen, dock inte alltid jag har matlåda med mig!
 
Jag kör allt som oftast med plastlådor från coop/öb/var jag nu råkar befinna mig när jag får ett infall att köpa nya.
Många på jobbet kör med plåtlådor och de går utmärkt att värma i micron.
Ibland ställer jag in mina plastlådor i värmeskåpet men om man ställer den för högt upp / för nära elementen så smälter lådan.
 
xdigger skrev:
Jag kör rostfria och jag har värmeskåp i jobbarbilen, dock inte alltid jag har matlåda med mig!
Vad är det för skåp du har och hur stort är det?
Trött på att leta matställen om dagarna men en micro i bilen känns lite väl krångligt
 
hekosi skrev:
...
Många på jobbet kör med plåtlådor och de går utmärkt att värma i micron...
? Plåtlådor i mikron ?
 
KnockOnWood skrev:
? Plåtlådor i mikron ?
Jag sa samma sak när jag såg en kollega stoppa in den i micron första gången då jag har blivit fostrad att det ska blixtra och spraka samt resultera i en trasig micro, men icke då.
(obs, prova på egen risk)..
 
Dom rostfria funkar i micron, men man måste ta av locket annars gnistrar det.
 
Tänk om det funnits grå matlådor med gröna lås.........:D
 
hantverkare1 skrev:
Vad är det för skåp du har och hur stort är det?
Trött på att leta matställen om dagarna men en micro i bilen känns lite väl krångligt
Jag har en Autobar i plast, men skulle välja en i rostfritt om jag skulle köpa en idag. Min farsa har använt såna i plast varje dag i 30år ungefär. Dom finns på Swedol bland annat. Den rymmer en låda, finns för två låda, men inte till 12v tror jag. Tar en timme lite beroende på hur full matlådan är. :) Jag tycker det är suveränt, men när man bor själv så har man inte alltid mat att stoppa i lådan.

Min passar perfekt till vänster om handbromsen på min VW transporter bör tilläggas.. :)

http://handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=111
 
Redigerat:
xdigger skrev:
Jag har en Autobar i plast, men skulle välja en i rostfritt om jag skulle köpa en idag. Min farsa har använt såna i plast varje dag i 30år ungefär. Dom finns på Swedol bland annat. Den rymmer en låda, finns för två låda, men inte till 12v tror jag. Tar en timme lite beroende på hur full matlådan är. :) Jag tycker det är suveränt, men när man bor själv så har man inte alltid mat att stoppa i lådan.

Min passar perfekt till vänster om handbromsen på min VW transporter bör tilläggas.. :)

[länk]
Mycket intressant!

På min Renault Trafic måste man ha tändningen på för att cigguttaget ska funka. Men det måste väl gå att koppla den till batteriet och ha en strömbrytare bara antar jag?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag behöver inte ha tändningen på.. Du kan ju koppla in ett nytt cigguttag direkt över batteriet som du skriver. Ett litet varningens ord är att inte glömma den på bara, jag brukar försöka värma när jag åker mellan jobben, för att inte dra ur batteriet i onödan.
 
Korvgubbe
Jag gillar mina frozzypack med inbyggd kylklamp i locket. (y)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Hemmakatten
,För min del undviker jag plast. Under årens lopp har vetenskapliga undersökningar konstaterat diverse olika farliga (cancerframkallande och hormonstörande) ämnen, t.ex. ftalater i plast. Att ha det som förvaring av mat och dessutom värma plastkärlet i mikron skulle jag inte göra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.