En liten detalj bara. Nu verkar ju strimman vid garaget fungera bra, men om den skulle ha svårt att hitta dit, så hade en placering av laddstationen som möjliggjort för klipparen att följa begränsningen in i sidoytan varit bra. Jag har många biytor på min tomt och använder mig av alla finesser för att nå alla på kortast möjliga tid. Laddstationen bör ju alltid stå nära den största ytan för att få maximal klipptid.
 
Hej, Jag har lite problem med min dragning av slingan.

lite enkelt ritat ser det ut såhär

hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


problemet är när han ska gå och ladda, hittar han då den "yttre slingan" markerat i rött, då går han bara runt runt runt längst den slingan, då han ignorerar kablarna där dom är dubbeldragna nedanför grusgången. kommer han på inre slingan så går han runt huset och in i laddstationen, någon som har ett tips på hur jag kan dra slingan? jag vill ju gärna ha öppet nedanför grusgången så han kan klippa där med.
 
Vad har du för klippare?
 
Jag har en Imow mi 632
 
Tycker installationen ser ut som exemplet på sidan 142 i instruktionsboken, där finns ju lämplig lösning..

Wickermans skrev:
Hej, Jag har lite problem med min dragning av slingan.

lite enkelt ritat ser det ut såhär

[bild]

problemet är när han ska gå och ladda, hittar han då den "yttre slingan" markerat i rött, då går han bara runt runt runt längst den slingan, då han ignorerar kablarna där dom är dubbeldragna nedanför grusgången. kommer han på inre slingan så går han runt huset och in i laddstationen, någon som har ett tips på hur jag kan dra slingan? jag vill ju gärna ha öppet nedanför grusgången så han kan klippa där med.
 
Nonkan skrev:
Tycker installationen ser ut som exemplet på sidan 142 i instruktionsboken, där finns ju lämplig lösning..
men om jag flyttar laddstationen till ytterkanten, blir inte problemet det samma om klipparen följer slingan längst huset då kommer den inte hitta heller....

så enda sättet är att separera trådarna så den inte åker över dubbeltrådarna....
men då har den bara en väg att ta sig runt huset.....men det kanske kommer att funka bra med klippningen ändå?
 
Wickermans skrev:
men om jag flyttar laddstationen till ytterkanten, blir inte problemet det samma om klipparen följer slingan längst huset då kommer den inte hitta heller....

så enda sättet är att separera trådarna så den inte åker över dubbeltrådarna....
men då har den bara en väg att ta sig runt huset.....men det kanske kommer att funka bra med klippningen ändå?
Har du läst sida 18 i manualen jag länkade till?

Jag hade provat deras förslag på åtgärd, som är att sätta upp ett hinder längs (i ditt fall) yttre "ringen", kan behöva prova flera platser, eventuellt behövs flera hinder längs yttre ringen för att det ska bli optimalt.
 
det blir knepigt med kantklippningen, men är tanken att han då vänder och kör ut från kabeln och hittar kabeln på ett annat ställe...
 
Som jag förstår så kommer klipparen att gå bort från tråden för att hitta den på ett annat ställe, förhoppningsvis den andra ringen. Jag har inte någon av klipparna. Det kostar inget extra att prova.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.