VJT
Jag har påtalat detta till Tianchen och de jobbar med detta. Skalet och stötgivarna borde reagera om stöten inte tar i karossen. Slingavkänning är under tester enl kineser.
 
VJT
Min har inte slirat eller rymt en endaste gång efter jag gjorde dessa åtgärder sedan 8 veckor. Jag har inte ens brytt mig om den, den sköter sig helt själv numera.
// Veikko
 
  • Gilla
Törnis81 och 2 till
  • Laddar…
VJT
Min har inte slirat eller rymt en endaste gång efter jag gjorde dessa åtgärder sedan 8 veckor. Jag har inte ens brytt mig om den, den sköter sig helt själv numera.
// Veikko
 
Idag kom jag på klipparen med att springa runt i cirklar. EXAKT samma cirkel, varv efter varv. Efter uppemot 40 varv så ledsnade jag satte foten i vägen och då avvek den.
Men skam den som ger sig!
Jag åkte ett ärende på en timme, och när jag kom tillbaka så cirklade den runt igen, I SAMMA CIRKEL!
(Crop circles anyone???)

Har någon av er det samma snurriga beteende?
 
VJT
Förmodligen har kontakten till ena motorn dålig kontakt i main PCB - kan vara lös kabel
 
VJT
Tianchen planerar en ny uppgradering av klippare. Jag har föreslagit följande förbättringar:


1. Height adjustment: According to S510 most use 3-5 in that scale. In sweden the lawns have oft moss which is very soft, so mower works with Wheels deeper in the ground, which means it is very good to have possibility to change cutting height.


2: Ultrasonic sensors. It makes easier to draw virtual wire on the lawn, its safer for small Children and when you are working in the garden, picking fruit from trees, fertilizing, Children toys, trampolines and things like that.

But design reliable function, must work 100%


3:Bluetooth

Yes it can be future, so people not need to go to display and stop the mower


4: Better Quality in hardware e.g frontwheels, gears in driving motors,

5.Terrain rearwheels

6. More weight over rearwheels

7. Reliable within the area, if outside area, mower must stop immediately

8. When bumpy ground, today mower leaves a disturbing sound from pressure sensor nuts and washer below connecting rod when topcover moves up and down

9. When hitting an obstacle or wire from a side, mower must turn always in opposite direction

10. If mower stops of some reason, it must be possible to start again where it stands

11. Compass function must be reliable to steer mower straight on direction even in slopes and inclined lawns

12. Make it easy to make service, fewer screws, good marking of cables and connectors, easy to change cables and parts

13. Show time how long mower have left to work or how long time it has worked in display

14. Easier to make schedule, default start time (09.00) and schedule 90 min per area

15. Possibility to program 5 areas

16. Guiding wire when battery need charging

17. Better steel quality in knife

18. More reliable components and connectors generally

19. Secure if mower cross wire going backwards, so there is a sensor detecting and stopping wire crossing

20. Moderating (shock absorber) frontwheels so mower goes softer in bumpy ground
 
VJT
Den är en special från leverantören, liksom uppgraderade program
 
VJT skrev:
Förmodligen har kontakten till ena motorn dålig kontakt i main PCB - kan vara lös kabel
Den traskade runt i en cirkel du var ca 1.5m i diameter. Dvs bägge hjulen drev. Det riktigt lustiga var ju att den gick tillbaka till samma plats och fortsatte snurra.

Kan det verkligen vara kabelfel?
 
VJT
Ok, trodde att ena hjulet inte hade drivning. Då är det kompassen som har låst sig..
 
I S520 tråden har vissa problem med att den fastnar och går i cirklar ovanför borrhål för t.ex bergvärme. Du har inget sånt liggande i marken just där?
 
@JVT
Det vore nice om man kunde programmera en slut tid för klippning , så den inte klipper på kvällen utanför sovrummet.
 
Jag gissar på att du har problem med UL-sensorerna. Har du kollat att de fungerar?
 
VJT
Hej, men det reglerar du med schematid, starttid och hur länge han klipper....
 
eleson skrev:
Den traskade runt i en cirkel du var ca 1.5m i diameter. Dvs bägge hjulen drev. Det riktigt lustiga var ju att den gick tillbaka till samma plats och fortsatte snurra.


Kan det verkligen vara kabelfel?
Fastnade den på samma plats igen måste det vara något som stör den, tänkte eftersom den gör en cirkel på 1,5m kör du en äldre version av programvaran?
Den nyaste "juni" har mindre känslig kompass kanske funkar.
Du har inte köpt något nytt hemma som kan störa klipparen.
/Henrik
 
Marquiz78 skrev:
I S520 tråden har vissa problem med att den fastnar och går i cirklar ovanför borrhål för t.ex bergvärme. Du har inget sånt liggande i marken just där?
Bingo !!!
Jag har borrhål i den gräsmattan, med ett brunnslock i stål över. Ca 10-15 cm under jord.
Troligen är det i cirkeln.

PS.
Har maskinen på slaktbänken nu, senaste mjukvaran skall inopereras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.