Artikelserien Månadens prefab tittar på förra årets mest sålda husmodell från var och en av hustillverkarna. För att artiklarna ska ha så stort läsvärde som möjligt börjar vi med den största hustillverkaren baserat på antal sålda hus och arbetar oss neråt i listan. Vi började med Älvsbyhus, gick sedan vidare med Fiskarhedenvillan, Eksjöhus, och Myresjöhus.

Nu har jag försökt ta till mig alla kommentarer och förslag på förbättringar som ni har gjort vid tidigare månadens prefab och gjort ett nytt försök med nästa hustillverkare på tur: Trivselhus.

Är alla saker ni tycker är intressanta om konstruktionen med nu? Jag tar naturligtvis fortfarande tacksamt emot förslag på förbättringar.

http://www.byggahus.se/bygga/trivselhus-b004

Artikeln är stängd för kommentarer, vi kommenterar i den här tråden.

K
Tycker att det är kul att ni ställer frågor till tillverkarna. Men denna artikeln tyckte jag var väldigt blodfattig. Behövdes det verkligen en byggingenjör för att ställa dessa frågor?

Den enda riktiga ingenjörsfrågan var frågan om C/C i mellanbjälklaget, men där fick vi inte något svar... Det hade ju varit intressant att få veta vad som är standard och vilka alternativ som finns.

Rysligt trevligt hus annars.

Edit: Det hade förutom rena ingenjörsfrågor även varit intressant att veta hur tjock isolering huset har i tak och väggar, möjligheter att ändra takhöjd, både uppe och nere och lite tips på hur folk har ändrat planlösningen för att passa dem bättre.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.