Den blå menyn har blivit "sticky" när man skrollar ned lite, plus att den kompletterats med en grå list med senaste inlägget. Hur stänger jag av detta?

CRSmQ.jpg
 
Samma för mig, känns som en onödig funktion.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
M
Känns i vägen och, som sagt, onödigt.
 
Ja, det där är det dummaste jag sett på länge. Någon har inte tänkt när man skapade den där.
 
M
Minns jag helt fel eller följde inte den svarta raden med ner på detta sätt förut? Jag kommer på mig själv att leta efter "Bevakningar" att trycka på halvvägs ner i en trådsida men måste scrolla upp till överst på sidan, känns inte som jag behövde det förut...
 
Som sagt, det är ju den svarta som ska vara sticky.

Överhuvudtaget är jag starkt emot allt som tar upp plats på skärmen, så håll det gärna till ett absolut minimum.

Den grå listen som rullar ner och täcker det man just läser är enormt irriterande.
 
Redigerat:
Den där raden måste bort, fyller ingen funktion mer än att ta plats...
 
Thomas59
Den blå menyn är väl ändå grön eller är jag färgblind? I övrigt håller jag med samtliga föregående talare.
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Ja, igår sen eftermiddag uppdaterade vi sajten.

Vi gjorde en hel del förändringar men kanske den mest synliga förändringen var nog att göra den blågröna delen av huvudmenyn sticky så att man snabbt kan ta sig till forumets startsida eller någon av de andra startsidorna.

Vi passade samtidigt på att flytta ner "Senaste inlägget" och Senaste inläggen (syns knappt ser jag nu) och sökfunktionen så att man kan komma åt dessa populära funktioner även när man skrollat ner. Observera att vi just nu lagar en bugg som gör att den "gråa delen" lägger sig över innehåll.

Detta kommer fixas inom kort (typ inom en timma). Låt oss se hur det blir när den buggen är åtgärdad.
 
Thomas59
Per Eskilsson skrev:
Ja, igår sen eftermiddag uppdaterade vi sajten.

Vi gjorde en hel del förändringar men kanske den mest synliga förändringen var nog att göra den blågröna delen av huvudmenyn sticky så att man snabbt kan ta sig till forumets startsida eller någon av de andra startsidorna.

Vi passade samtidigt på att flytta ner "Senaste inlägget" och Senaste inläggen (syns knappt ser jag nu) och sökfunktionen så att man kan komma åt dessa populära funktioner även när man skrollat ner. Observera att vi just nu lagar en bugg som gör att den "gråa delen" lägger sig över innehåll.

Detta kommer fixas inom kort (typ inom en timma). Låt oss se hur det blir när den buggen är åtgärdad.
"Startsida", "...andra sidor", finns det andra sidor än forumet? Man lär sig nåt varje dag :wow:

Nåväl, den "gröna" menyn tycker jag inte har på forumet att göra, så den kan ligga kvar där den var tidigare. Den svarta menyn får dock gärna vara "sticky". Sökfunktionen skulle då med fördel kunna flyttas till den svarta menyn istället. "Senaste inlägget:" är ganska ointressant så det kan också ligga kvar på sin tidigare plats.

Allt som tar onödig plats är av ondo!
 
För mig är menyn med senaste inlägget genomskinlig (är det som är sticky?) och det är irriterande för man försöker hela tiden läsa där, jag vill inte men blicken dras dit.
På iPadden så är det inte genomskinligt (kör webbversionen)
Sedan är väl senaste inlägget onödigt, har datorn stått en kvart så är det ändå inte det senaste.

Protte
 
M
Mitt förslag är att gå tillbaka till att endast ha den svarta raden sticky, och att lägga till "senaste inläggen" (inte "senaste inlägget") på den, bredvid "bevakningar". Om man snurrar man runt i forumet är det väl inte så himla ofta man vill till någon annan del av byggahus.se och när det väl inträffar kan man ju scrolla upp till toppen.

Dessutom, som redan poängterats, är inte "senaste inlägget" så himla intressant så man behöver ha det i fejjan hela tiden. Tycker jag.

Som det är nu finner jag det krångligare att både navigera och läsa i forumet.
 
Hur ändrar jag tillbaka?? Mao, om det inte "går" att ändra, vg fixa så att det går! Det går utmärkt att trycka på Home för att komma till början av sidan.

PS. Igår var menyn blå, men idag ser den faktiskt lite grön ut...
 
Nu är den då inte genomskinlig men vad är det bra för?
Dessutom är det en bit mellan man ser den svarta så får man scrolla en bit sedan kommer den där rullgardinen ner.



Protte
 
Tack för era synpunkter. Vad sägs om vi ändrar så här?

Vänsterställt:
16:42 Solpaneler på uppfarten Senaste inläggen Deltagit Bevakningar

Högerställt:
"avatar" eller gubbe om man inte har någon avatar (för åtkomst till Profil, Inkorg, Inställningar och Logga ut) Sökikon
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.