D09
Hämtat upp en avloppstank imorses som lossats nere vid vägen

( tur man har en kärra )

Fått hem 2 lass grus och bokat maskin över Helgen :)

Nu är jag glad 👍👍👍👍
 
Grattis till inlägg #6000 :)
 
D09
magda136 skrev:
Grattis till inlägg #6000 :)
Oj, ni surfar alldeles för mycket ;)
 
P
Inte i huset, men väl i lägenheten. Tog fram min Supercut och slätade till två trösklar så att robotdammsugaren tar sig fram. Fick slipat lite också, så nu är de nästan klara att lacka. Skulle tro att det blir klart 2016 på hösten :cool:
 
Har inte skrivit här på ett tag. Har varit fullt upp med jobb, både i egna firman och på jobbet där jag är anställd. Plus att det har flugfiskats en del. Men ikväll såhar jag ersatt en igenväxt rabatt med en kubik makadam. I morgon ska jag lägga på en kubik tvättad sten. Efter det så blir det urnor med blommor istället för rabatt. Händelse nr 2 är att jag fick en släpkärra helt gratis. Dessutom nybesiktad med blanka papper. Kärran är en Gisebo 1300 kg. 1403026543052.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
M
Trodde jag fixat klart med tvättmaskinen, men icke. Det räckte inte med justering av kolen. Fick köpa nya. Nu snurrar maskinen som den ska igen.

1403036452133.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Fått hem ett lass med sand :)
 
Kört ett lass skräp till tippen, denna återkommande syssla, var kommer allt ifrån:eek:
Nu har jag tagit fram gasoltuben inför kvällens grillning samt lagt några på kylning:wow:
 
Jäklar ja, måste ju byta gasoltub inför midsommarfirandet! Tack för det jojjeblom! (y)
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
Förstärkt bjälklag i kommande kök.
 
Grävt upp och lagt i ny jord samt sått gräsfrö på de ytor som råkade få för mycket av Stroller.
 
Kört bort en kärra med överbliven jord. Någon som behöver så är det bara att hämta i Norrköping 😜
 
Äntligen är sittbadkaret på plats. Har ett badrum i källaren utanför bastun med sprucken plastmatta från 1974. Duschhörnan är dock 100x115 cm så ett sittbadkar får plats så man kan använda badrummet. Åkte till Malmö i lördags och hämtade det, ett beg Sanova City. Väl hemma installerades ny blandare (den gamla var helt igenkalkad) bara för att konstatera att golvbrunnen, det är en stor 240 mm brunn av garagemodell med insatslock över, var helt igensatt av rost. Två kvällar gick åt. Fick till slut borra ett 10 mm hål i mässingspluggen och stoppa in Biltemas avloppsrensningsslang. Fungerade utmärkt, efter en halvtimmes rensning/spolning flödade vattnet ok. Så i kväll satte jag badkaret på plats och monterade nytt avlopp och tvättade av badkaret. Allting funkar perfekt så i midsommarhelgen skall det provbadas. Skall montera tillbaka dörren.
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Börjat på att modda arbetsbordet till lägenheten..

ImageUploadedByTapatalk1403204084.845388.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1403204095.495285.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
iwe skrev:
Börjat på att modda arbetsbordet till lägenheten..

[bild] [bild]
Stiligt :)
 
  • Gilla
iwe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.