Marlene Eskilsson skrev:
Tog bort Karlsonhus säljinlägg, för sådana vill jag inte ha här.
En liten protest.
Silar man säljsnacket i Tonys inlägg så svarade han faktiskt på frågan i första inlägget i den här tråden. Visserligen kunde han ha varit betydligt sakligare men eftersom han så tydligt angav att han var representant för KarlssonHus så var det inget problem med att sortera ut vad som var fakta och säljsnack.

Nå, hur blir det Marlene? Får hustillverkarna en egen avdelning?
 
:) Man skulle kunna ha en avdelning för oss som redan köpt hussats och bara vill hjälpa varann på vägen. Vi är ju inte direkt någon målgrupp för säljarna...
 
Ingen köper väl ett hus pga att man läst några rader i det här forumet, vare sig personen i fråga är ärlig och talar om vem han/hon är eller om man skriver nå't som förtäckt säljare, eller???

Låt säljarna va med så länge de håller sig till att beskriva sina egna hus, släng ut dem så fort de börjar klanka på konkurrenter.
 
Håller med Edvin.
 
Jag tycker det var ett friskt initiativ med ett inlägg av en representant från en husfirma.
Så länge de är sakliga tycker jag att det inte finns något negativt med att de finns med när de inte försöker vara anonyma.
Så släng inte ut dem!

Vi kan faktiskt lära oss (och dem) en del.
 
Personligen tror jag inte det skulle bli ett problem då de
flesta säljare varken har tid eller lust att vara med här,mer än kanske titta in o svara på frågor.Kan däremot upplysa om att det finns marknadsförare på
detta forum som följer allt med stort intresse.
 
Enligt min mening så skulle det vara bra om hustillverkarna kunde härja ganska så fritt.

Villkoret skulle vara att forumet registrerade och validerade användaren som just tillverkare. Då skulle man på ett enkelt sätt kunna visa en symbol och en text vid varje inlägg av en tillverakre. Lämpligtvis hustillverkarens logga och namn.

Kör de med för mycket säljsnack eller nerdvärderar andra så förlorar de sin egen trovärdighet. Vi är ju inte dumma här i forumet eller hur? Det viktiga är att vi kan se vilken hustillverkare det är.

Marlene:
Skulle det vara möjligt rent tekniskt att knyta speciella loggor eller liknande, som visar att det just är en tillverkare, till användaren i detta forum?
 
:) Forumet är väl ett sätt att skaffa sig referenser, En skicklig säljare kan mycket väl utge sej för att vara privatperson och erbjuda ett hemma hos besök i nånting som lika gärna kan vara ett visningshus... likadant är det synd om ett seriöst företag får en massa skit från någon som utger sej för att vara missnöjd kund men egentligen är fd medarbetare som fått sparken el en konkurrent. Självklart är inte forumet bibeln eller lagen men visst fasen har vi det som skrivs i bakhuvudet ::)
 
>:( Jag vill då inte ha goda råd och tips av varken hustillverkare, anställda på bauhaus eller kakelgrossister. Det är ju erfarenheter från vanliga kålrötter som en själv som är intressanta...
 
:) :) :) Men visst har vi trevligt... Kul med mycket begåvade människor med humor och självdistans som kan bjuda på sej själva... 8)
 
Det är säkert en mängd repesentanter för husfirmor som läser detta och har dom någon konstruktivt att säga eller fråga så tycker jag det är självklart att alla ska få göra inlägg.

Sedan om någon kör med säljsnack eller på annat sätt försöker missleda oss får väl den personen hanteras separat. Jag tror att sådana inlägg saneras autmatiskt då man märker att någon är representant utan att säga det. Det blir ju badwill för just den leverantören om man märker sånt.

Jag tycker att alla husfirmor är välkommna att läsa och gärna skriva.

Så lite cencur som möjligt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.