SW version?
 
plaggis skrev:
SW version?
enligt signatur; 5.9 b00344
 
frav skrev:
Har min satt till att klippa kanterna varannan gång. Men har en känsla av att så ej sker. Någon mer som noterat detta?
Hej har samma upplägg och samma programvara. Funkar för mej
 
Samma upplägg här. Fungerar bra. Jag ser inte signaturer när jag kör Tapatalk
 
För er som haft Indego´n inskickad på service, hur lång tid tar det innan man får tillbaka den? Imorgon är det 3 veckor sedan jag skickade in min och tyvärr går det inte får någon status på när den eventuellt kan komma tillbaka. Jag tycker helt klart att 3 veckor är alldeles för lång tid :)
 
Dennislo, för mig tog det ganska exakt tre veckor efter inskick. Det var lite helger inblandade under den tiden i och för sig så det försvann nog några arbetsdagar om man skall vara petig. Jag tyckte också att det var för lång tid men i backspegeln var det klart värt det! Inga oönskade stopp sedan återkomsten, varken på gropar, rötter eller nedhängande grenar.

Och drifttiden på de två senaste körpassen (idag) ligger på 1 timme 51 minuter och 2 timmar 1 minut med en laddpaus på 1 timma 6 minuter. Mycket bättre än specen/reklamen. Har tyvärr ingen bra koll på tiden som den var förut men att den var mer än 50 minuter är jag nästan hundra procent säker på.

Har sett att jag fick ny programvara, nya framhjul med mörkgrå axlar, nya bakhjul, ny laddare (kanske mer utbytt inuti) men att det var samma klippare i övrigt. Mina fästhål för mitt numera onödiga stoppknappsskydd finns kvar.
 
Redigerat:
Ring Bosch supporten så får du svar på statusen på din maskin om du har ett servicenummer såklart men du har väl ngn form av inlämningskvitto!?
 
Jag har servicenr men det gäller bara HaraldNyborg, tydligen så finns det något annat servicenummer när dom skickar den vidare till Bosch och det har jag inte.
 
Jag hade bara Bauhaus nummer å det räckte...
 
Dennislo skrev:
För er som haft Indego´n inskickad på service, hur lång tid tar det innan man får tillbaka den? ...
Jag skickade in via Cheapy (DHL-frakt) (13-maj) och efter två veckor (28-maj) tog Bosch beslut om en fabriksny för utskick veckan efter (5-jun). Troligen är väntetiden i kön 2-3 veckor (+transport) för tillfället.
 
Redigerat:
Kjøp fra Norge, da får du to års garanti samt fem års reklamasjonsrett, Dvs. om ett apparat BØR fungere i mer enn to år så skal det fikses eller erstattes, tror faktisk dette kan strekkes til åtte år for visse ting(vaskemaskiner, møbler++)
Litt vanskeligere å bruke reklamasjonsretten, men ved dyre produkter vil det nok lønne seg.
 
Dennislo skrev:
För er som haft Indego´n inskickad på service, hur lång tid tar det innan man får tillbaka den? Imorgon är det 3 veckor sedan jag skickade in min och tyvärr går det inte får någon status på när den eventuellt kan komma tillbaka. Jag tycker helt klart att 3 veckor är alldeles för lång tid :)
Indego´n inlämnad 22/5 och mottagen 2/6, fortfarande inget spår av servicenr när jag kollar med bosch support.
 
frav skrev:
Har min satt till att klippa kanterna varannan gång. Men har en känsla av att så ej sker. Någon mer som noterat detta?
Efter jag skrev detta inlägg så satte jag Border Cut på every time. Så igår fick den ut med kantklippning. Men idag, nix, började med normal klippning från laddstationen. Kollade nu när den var inne för mellanladdning & Border Cut står på Every time.
 
frav skrev:
Efter jag skrev detta inlägg så satte jag Border Cut på every time. Så igår fick den ut med kantklippning. Men idag, nix, började med normal klippning från laddstationen. Kollade nu när den var inne för mellanladdning & Border Cut står på Every time.
Prøv hver 4. gang ...
 
Hallå!
Har suttit och skummat igenom denna tråden lite vid tillfällen, köpte en indego för ett par månader sedan och likt alla andra fick jag problem nästan på studs. Klipparen vägrade följa tråden åt höger så den lämnades in och lagades på 3 veckor! Förmodligen var det en sensor som gav upp, gräsmattan ser riktigt bra ut nu men jag har ett lite irriterande fel..
Ibland när den startar så "stegrar" den sig och tror den stött på hinder eller lyfts, ibland så tror den att den blivit upplyft trots att den bara kört över en liten ojämnhet. Nån som har något bra trix för att fixa det??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.