Vår familj står i begrepp att anlita eksjöhus i Norrköping med husbygge. vi har valt en modell som heter brevik ett 1½ plans hus på 167kvm, nyckelfärdigt. Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig om? Är eksjöhus bra att ha och göra med? etc....
 
Vi försökte få lite info och om möjligt teckna kontrakt för ett hus på Sandbyhov, men försäljaren var totalt ointresserad, trots att jag ringde och mailade. ???

Så jag tröttnade på att tjata, det blev till att bygga med annan leverantör i Svärtinge i stället.

 
Dessvärre ingen bra erfarenhet av säljaren, för många bollar i luften tror jag. Det lutar åt en annan leverantör för vår del med.

Har en kompis som backade ur för ett år sedan då han inte heller kom överens.

Eksjöhus som företag har fått en del kritik på forumet men mycket av problemet handlar om hantverkare. Jag skulle ta reda på så mycket om de snickare de anlitar i Norrköping. Dessa = kvaliteten på huset.
 
Nytt_hus skrev:
Vår familj står i begrepp att anlita eksjöhus i Norrköping med husbygge. vi har valt en modell som heter brevik ett 1½ plans hus på 167kvm, nyckelfärdigt. Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig om? Är eksjöhus bra att ha och göra med? etc....
Eftersom du frågar om Eksjöhus är bra att ha att göra med svarar vi utanför vår egen tråd.

Vi har haft problem med mycket mer än bara de hantverkare som Eksjöhus anvisade: Säljare, Eksjöhus VD, Eksjöhus Marknadschef, materialsats, avtalskonstruktioner, försäkringsvillkor och numera Eksjöhus advokat.

Läs om du har tid: www.eksjohusfel.tk

 
Har hört en del skrämmande historier om Eksjöhus i Norrköping. Skulle inte låta den mannen tvätta min bil en gång. Eksjöhus verkar inte heller ta något större ansvar, de förekommer allt som oftast i mindre smickrande sammanhang typ TV3s insider, Plus och inte minst på detta forum.
 
Det var mycket negativt om eksjöhus i Norrköping! Vi har gått vidare och vårt intryck av säljarna i norrköping är bara positivt, mycket snabba på att svara på frågor och väldigt service inriktade.
 
Alla säljare är positiva i början tills kontraktet är klart.
Om du själv äger tomten skulle jag starkt förorda att titta på andra leverantörer A-hus, Vallsjö eller Trivselhus för att ta några exempel med kontor i Norrköping.

Eksjöhus Norrköping kan nog mycket väl bygga bra hus men det finns dessvärre en del negativ erfarenhet som kan vara värt att beakta.

Sen är det ju faktiskt så att HK Eksjöhus inte är så lätta att ha med att göra om det strular. Se Jarppan och Masterminds inlägg på forumet.
 
Köp annars dagens (12/9) Aftonbladet med bilagan hem & trädgård (sid 42) Där kan du läsa lite mer om Mastermind Vs Eksjöhus m.m

//Jarppan
 
Nytt-Hus.....Hur har det gått nu då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.