Östlund skrev:
Villa Varm är hustillverkaren. Dock så erbjuder dom bara delad entreprenad..
Har en liten projekttråd på forumet här, dock så har vi inte kommit så långt ännu.
[länk]

Ungefär såhär kommer huset att se ut:

[bild]
[bild]
Ser helt fantastiskt fint ut!!!
 
Vi har också börjat fundera på att bygga eget då priset på begagnat aldrig verkar gå ner... Hur har det gått för er Marilis? och varför inte A hus? Ska man bygga i Ekängen är det väl A hus som gäller som jag förstod det..
 
Vi väntar på besked om tomt nu. Vi fick inte en i första urvalet. Annars går det bra. Vi har valt ett smart150 från Myresjöhus men gjort om allt. Allt som allt inkl tomt och garage landar vi på runt 3.7 milj om vi får tomten. Sen tillkommer ju markant runt om med uppfart och trädgård. Vi har valt bort elände och a-hus hade inte rätt hus för oss. Mest det som gjorde att vi valde bort det. Jag gillar verkligen Myresjöhus då man har så stora valmöjligheter:)
 
Okej spännande! Har ni stått i tomtkön länge? Verkar ju som ett bra pris inkl Garage, ska kolla in huset på nätet :) Är säljaren i Linköping bra?
 
Nej tyvärr gick vi inte med förrän i början på året så det är lite osäkert med tomt. Ja Gert är toppen!:)
 
Okej samma här, vi har dock inte kommit så långt att vi ansökt om tomt men har funderat på Ullstämma/Harvestad eller ner mot Sturefors. Får man fråga varför ni valde bort Ekängen? Känns som att det är så himla mycket som man inte har koll på som man nog borde ha koll på när man ska bygga eget bara...
 
Rekommenderar starkt att man ställer sig i tomt då. :)
Ekängen blev lite långt bort tyckte vi. Vet inte, fick inte känslan av att HÄR vill vi bo.
 
  • Gilla
GunId
  • Laddar…
En liten kommentar bara... är det bara jag som tycker att läget är viktigare än huset! (huset går ju att ändra på - det gör inte läget)... så i min värld kommer läget först sedan vilket hus eller hustyp.
 
Haba_tsutt skrev:
En liten kommentar bara... är det bara jag som tycker att läget är viktigare än huset! (huset går ju att ändra på - det gör inte läget)... så i min värld kommer läget först sedan vilket hus eller hustyp.
Nejdå, det är inte bara du. Jag håller helt och fullt med, däremot så ändras behov och närhet/avstånd till saker med tiden eller kanske snarare åldern tycker jag, vilket gör att läget också behöver ändras ibland.
 
Ja självklart är läget viktigast men som det ser ut nu på marknaden så kan man ju inte bosätta sig precis vart man vill utan får nästan ta det man får...
 
Båda är väldigt viktigt för oss. Kanske inte så mycket det ultimata läget som rätt område men ändå viktigt
 
Ja och vi är lite i det läget att vi inte kan vara allt för petiga. Vi har växt ur vår lgh och behöver flytta
 
Åh, så spännande! Gratulerar till val av hus 😃! Lycka till med allt!
 
Marilis skrev:
Rekommenderar starkt att man ställer sig i tomt då. :)
Ekängen blev lite långt bort tyckte vi. Vet inte, fick inte känslan av att HÄR vill vi bo.
Om de nån gång får till en vettig förbindelse över motorvägen blir det ju bättre. Och nån närbutik så att man inte måste bort till Tornby eller nåt om mjölken tar slut mitt i fikat...
(brorsan bor där...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.