Hej, Hur lång tid ca tar det för en ovan person att måla detta nybyggda huset i arbetstimmar? Det skall göras en grundmålning och sen bara en strykning med färg. Har inga mått på huset men ni kan se på bilderna ungefärligt hur stort det är. Det är ett trä tvåvåningshus ca 200 kvm

En extrafråga vad skulle ni målare ta i timlön om det bara är för själva jobbet och inget runt om kring så som färg, penslar och lift

http://forumbilder.se/DD3BR/image1

http://forumbilder.se/DD3BR/image2

http://forumbilder.se/DD3BR/image3
 
Jag är bara amatör. Men två reflektioner:

Vad är det för färg som bara behöver en färdigstrykning?

Min erfarenhet av att anlita målare är att de inte tar enorma påslag på material, inte som el och vvs, där påslagen är hundratals procent. Utan min erfarenhet är att det blir billigare att köpa material via målaren.

Dessutom brukar de gilla att jobba med "sitt" fabrikat. Risk att det blir dyrare om du håller med annan färg.
 
Varför det bara är en strykning är för dom som hade köpt huset fick en deal att företaget gör första målning och köparen bara behöver gör en behandling sen om han vill.

Färgen och allt matrial är redan klar och det är jag som fått jobbet så frågan är hur lång tid det tar och göra det helt enkelt, va tror ni?
 
  • Gilla
ErikaLovisa
  • Laddar…
Om du fått jobbet borde du ju veta tiden själv !

En hus ägare som köper ett hus där det ingår målning bör ju förvänta sig att det görs av riktiga hantverkare och dom vet själv vad uppskattad tidsåtgång för ett projekt är.


I mina öron låter det lite fuskvarning........................
 
Redigerat:
  • Gilla
Carlf81
  • Laddar…
Det blev ju något knas med leveranstiden så företaget sa att dom skulle stå för målningen som kompensation. Men efter som dom inte räknat med utgifterna vill dom komma undan så billigt som möjligt. Därför hyr dom mig.

Ingen som kan svara på hur ungefärlig tid det ta för mig och göra detta? i arbetstimmar
 
Ännu mer fuskvarning............................
 
Finns knappast en chans att ge en tid på hur fort du målar.
Jag målade en gavel på ett större dubbelgarage på en timme medan min vän tog fyra timmar på sig, för att stryka samma gavel andra gången.
 
Vad är det som säger att inte jag kan göra ett bra jobb... pajas
 
Så du ska göra jobbet för företagets räkning? Men du är ingen målare?

Hade jag varit husköparen så hade jag förväntat mig att om företaget sköter målningen så görs den också av proffs.
Det är skillnad på att måla och måla.
 
Redigerat:
mah2 skrev:
Vad är det som säger att inte jag kan göra ett bra jobb... pajas
Gör det på löpande.....
 
Nej det är inte jag personligen som ska göra det. Det enda jag undra var hur lång tid det kan tänkas ta, men det verka vara svårt och beräkna
 
Svårt att uppskatta men jag säger 42
 
  • Gilla
bumpaberra och 1 till
  • Laddar…
mah2 skrev:
Vad är det som säger att inte jag kan göra ett bra jobb... pajas
Du frågar hur lång tid det tar för en ovan person och det är ungefär i klass med frågan, Hur långt är ett snöre. Därför gav jag dig ett exempel på hur två personer kan måla exakt samma yta, på helt olika tid och givetvis gör båda ett bra jobb men arbetar inte lika fort.
 
thomas33 skrev:
Du frågar hur lång tid det tar för en ovan person och det är ungefär i klass med frågan, Hur långt är ett snöre. Därför gav jag dig ett exempel på hur två personer kan måla exakt samma yta, på helt olika tid och givetvis gör båda ett bra jobb men arbetar inte lika fort.
Det var inte till dig jag svara, ursäkta jag missa citera "oceanis" inlägg. Hur lång tid uppskattningsvis tror du detta jobbet tagit för dig?
 
Beltis skrev:
Svårt att uppskatta men jag säger 42
En arbetsvecka låter lite för en person för ett såpass stort hus?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.