I mitt garage så är plattan väldigt ojämn och lutar överallt förutom mot golvbrunnarna.
är bl.a en kallskarv på 2/3 av längden och det verkar som att den som gjöt det gjorde det själv med en cementblandare och inte hann med då vissa ytor är dåligt rakade så de är inte jämna/lite poriga.

Ytan är 58kvm, bil med dubbdäck körs in och ut varje dag under vintersäsongen.
Varmbonat med ca 10°C under vinterhalvåret.

Vad finns det för lösningar på detta?
Flytspackel och slittålig klinker?
Fräsa ner betongen och gjuta på nytt med tunn armeringsmatta och fiberbetong?

Kom gärna med förslag/nackdelar med någon av alternativen.
 
Jag har flytspacklat mitt garagegolv, 40kvm. Tog 4h för mig och en kompis. Målade sedan med biltema golvvärme. Blir rätt bra.
 
Redigerat:
Hur fungerar målad golvvärme?
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Det är samma färgtillverkare som gör schakbrädesfärgen i kalles jul! ;)
 
  • Gilla
cust3000
  • Laddar…
Skippa färg om du kör dubbdäck, det håller inte. Flyt och garageklinker blir bra.
 
Hmm, autocomplete....
 
Jag har måla om efter 4 år, dubben sliter ner färgen på den tiden
 
TrollMann skrev:
Jag har flytspacklat mitt garagegolv, 40kvm. Tog 4h för mig och en kompis. Målade sedan med biltema golvvärme. Blir rätt bra.
Vilken tjocklek har du på flytspacklet?
I mitt fall så kommer det behövas drygt 1 cm flytspackel på många ställen på plattan för att få vettigt golvlut.
Vissa varnar för risken att flytspacklet kan släppa från plattan när man belastar den med bilen fram/tillbaka så det ligger lösa kakor.
 
Jag har upp till 3 cm med fall ut ur porten och ner i en golvbrunn. Man måste antingen slipa plattan eller syratvätta den innan. Har du fått olja på den kanske det blir svårt att få spacklet att sitta där du kör. Jag har inte fått något släpp på spacklet iaf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.