30 m (alternativ 2)
Jag har faktiskt ingen aning om hur jag skulle använda grejerna, men skicka hit dom , så kommer jag på något...
 
30m

Håller på att bygga växthus/orangeri i trädgården, och det vore ju riktigt praktiskt att kunna ha koll på temperatur och luftfuktighet via tellsticken. Man kan på sikt kanske även styra bevattning och belysning - oändliga möjligheter!
 
Svar: 30 meter

Åh, bara fantasin sätter gränser. Jag skulle koppla in en enhet för belysningen i Lekstugan, en annan för ljudanläggningen i lusthuset med de externa högtalarna. Värmen till bilen vintertid, kaffebryggaren, akvariet, olika belysningar. Skulle vilja spöka för frun och grannbarnen runt Halloween...

Mängder av möjligheter ;-)
 
Svar: 30 m.
Jag som en sådan förvirrad fru har,
Som oroas över hemmet när vi är ute o far.
Skulle nu äntligen kunna slappna av,
Med en splitterny tellstick i husets nav.
 
svar: räckvidd 30 m .

Vilken kul tävling, har just kollat runt lite och tänkt att jag skulle önska fjärrströmbrytare till mig själv på födelsedagen.
Skulle vara perfekt till lampor i olika rum, och kaffebryggaren och .......
 
Svar: 30 meter ( 2 )
Då jag/vi både har en hund och en fru som är allergiker hade det varit super att kunna styra luftrenaren via distans och även luftkonditioneringen om det blir för varmt för hundarna om man tex ska åka iväg och handla en varm sommardag.
Att även kunna styra ytterbelysnigen till vårt hus så man kunde spara lite ström hade ju varit super! Styrning av motorvärmaren hade också varit nice! =)
 
Jeg skal bruge udstyret til at fjernstyre varme og ventilation i min Torp i Småland
 
Svar:30 meter

Skulle varit kanon, har alltid drömt om att kunna slå igång saker på avstånd från telefonen.
 
Räckvidd 30 meter

Jag kommer att styra all fönsterbelysning samt utomhusbelysningen även julgransbelysningen.
Jag kommer även att bygga ut så all belysning kan styras med Tellstick. Alla vägguttag kommer att utrustas med det här systemet på sikt.
 
Måste bara ställa en fråga till er som tänker montera den i sommarstugan:
Kommer inte åskan att slå sönder modemet? Vilket resulterar i att Tellsticken blir oanvändbar? Jag drar alltid ur modemet när åskan går, lite svårt att programmera Tellsticken att dra ur kontakten ur vägguttaget kanske? ;)
 
Svar:30
Tellstick skulle komplettera vårt hemlarm som vi installerade efter branden två år sedan. Det har varit så mycket att tänka på, allt annat praktiskt, att alla nya tekniska möjligheter har blivit en dröm tillsvidare. Ja, det skulle vara som en dröm/möjlighet att få prova Tellstick och kunna t.ex.lura en inbrottstjuv och slippa också få inbrott. Det skulle självklart även underlätta tillvaron och vardagen en hel del. Jag har i Phone och får redan meddelanden i den när vi larmar på, så jag kommer att även ha mycket nytta av Tellstick! Hoppas på vinst!
 
Svar: 30m

Skulle vara kul att testa om den håller vad den lovar.
 
Svar: 2, 30 meter

Hemautomation är det perfekta sättet att förlänga odlingssäsongen i fönster med extra ljus för chiliplantorna under hösten. Det är även intressant att tända och släcka lampor i takt med solen.
 
30 meter

Jag skulle sätta en sensor i bastun för att enkelt kunna se när bastun är lagom varm för att bada i. Det skulle även vara grymt bra att snabbt se så det inte blir för varmt i sonens rum som ligger i söderläge. Sedan skulle jag på vintern starta motorvärmaren direkt ifrån sängen när jag vaknar.
 
Svar: 30m

Gillar detta med helheten i ett hus när man har koll på allt! Mer high-tech till folket enligt mitt tycke :cool:

Hade varit kul att få visa samtliga av mina vänner detta för att öka försäljningen av detta. Tror att mitt hus skulle vara en grymt tillfälle att glänsa med tekniken. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.