Är det något som jag behöver åtgärda? Slipa lite och sen rullspackla väggarna?
 
Nä rulla på spacklet bara. Slipa inte innan du spacklat finns risk att du slipar sönder remsorna så det spricker sen i efterhand.
 
Det man får tänka på är att det inte går att bygga tjocka lager med rullspackel så det kan va aktuellt att bara dra en sväng över skarven först.
 
S
gimmok skrev:
Är det något som jag behöver åtgärda? Slipa lite och sen rullspackla väggarna?
lätt avslipning innan du rullspacklar. för att det ska greppa
 
Jag har nu spacklat 2 gg och slipat. På ett fåtal ställen så ser det ut som att det ändå är en spricka i skarven nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har ju spacklat över skarvarna 2 gg. Tänkte grundmåla och sen lägga på 2 lager med väggfärg. Bifogar en bid om det går att se, är i miten på bilden.

20140621_173245.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20140621_173245.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad ska jag göra nu?
 
Då är det nog glasfiberremsor i skarvarna och då kommer sprickor som ett brev på posten.
Finns två vägar att gå, låt det sitta och sätt microlit utanpå väggarna eller slipa ner spacklet och remsan och limma (våtrumslim) upp nya remsor i papp. Sprickan kommer inte försvinna av sig självt.
 
Känns surt att behöva göra om när man tror att man har gjort rätt. Jag får väl slipa ner och ta bort, trodde inte det behövdes. Hade varit enklare att göra innan jag bredspacklade.. :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.