thomas33 skrev:
Varför göra det krångligt?

DRYLOK är latexbaserat. Tränger in i betongens små porer, expanderar när den torkar och bildar en stark vattentät barriär. DRYLOK står emot ett negativt / positivt vattentryck motsvarande 3 bar.
Det låter heltklart smidigt!! :)
Kommer dock behövas slipas och lagas lite innan det kan kladdas på.
 
S
Madeleine Axelsson skrev:
Det låter heltklart smidigt!! :)
Kommer dock behövas slipas och lagas lite innan det kan kladdas på.
smidigt men inte hållbarast
 
sir_erken skrev:
Vad finns det under betongtaket?
Är det bara ett betongrent garage är väl en enkel lösning som drylok bra?
Ska det vara boyta måste du ju ha ett riktigt tak!
Själva utbyggnaden är ett rum, som förra ägare haft som hobbyrum/lamptillverkning. Vi har tänkt att det ska bli familjens lek-, film- umgänges rum i framtiden.
Och sedan hade de plåtstaket runt om ovanpå, så att det blev en altan.

När vi flyttade hit var "rummet" kraftigt fuktpåverkat och vi har slitit rubbet där inne.
Nu vill jag gärna göra altan uppepå, men betongytan behövs skyddas från regn.

Inifrån huset ser plattan ut enligt bild.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
SBH skrev:
smidigt men inte hållbarast
Men om tanken är att själva huset skall byggas ut ovanpå denna utbyggnad senare framöver? Ska jag då först bygga ett "tak" (bär- och ströläkt och...?) och sedan vid byggets start ta bort det?!
 
Jag tycker det räcker att du målar, om du senare skall göra en utbyggnad ovanpå denna del. Givetvis har SBH rätt, att hans tips är betydligt hållbarare, men även kostsammare och en onödig utgift om ni inte skall ha det permanent i årtionden.
 
M
Drylok kanske funkar som en billig lösning till detta projekt, men jag finner mig själv mycket skeptisk när tillverkaren rekommenderar denna produkt som en lösning för fuktproblem i källare.
 
S
Madeleine Axelsson skrev:
Men om tanken är att själva huset skall byggas ut ovanpå denna utbyggnad senare framöver? Ska jag då först bygga ett "tak" (bär- och ströläkt och...?) och sedan vid byggets start ta bort det?!
nepp. antingen tar ni ett garanterat tätskikt eller så tar ni och målar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.