ullberg
Tigersågen saknar pendling (men det hade jag verkligen inte räknat med för de pengarna) har dock snabbfäste för bladen, kan nog vara helt ok, och en tigersåg känns ok att köpa "prisvärt"...

/U
 
Mikael_L
ullberg skrev:
Nu är det bland annat en rak slipmaskin a la dremel för 250, och då ingår en flexibel axel så man slipper hålla i maskinen. Det kan vara bra då maskinen var ganska knubbig, men också högre effekt (160w), än den dremel jag har (125w).
Men dumma, dumma tråd ... :eek:
 
  • parkside.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
jag köpte tigersågen förra året, den funkar ännu :), rivit en del med den i huset, men mest hade jag den till att såga ner veden från alla plank vi rev ut.

och förra året fick man 5 olika blad för 49:- vill jag minnas (se bilden ovan som har 2 förpackningar med 3st i varje)
 
  • Gilla
nightveil
  • Laddar…
Mikael_L
Ja precis, det slank med 2 st förpackningar med 3 tigersågsblad för 40:-/st. Då kan dom få vara ungefär så kassa som priset indikerar (= stor acceptans) och jag är ändå nöjd.


Ang dremelkopian så kollade jag lite på classes maskin. Dom verkade nog rätt likvärdiga på många vis. På en yttre inspektion.
Anledningen till att jag valde Lidl var den där universalfräsen i satsen.
Jag funderar på om den är är likvärdig med dremels kakelfräs. Den är i alla fall ett fantastiskt verktyg till dremeln, som en kompis till mig demonstrerade.

Dremels: http://www.clasohlson.com/se/Kakelfräs-Dremel-TR562/Pr408117000
 
  • parkside-1.jpg
Man skulle ju inte ha parkslide enligt den andra tråden? :O
 
  • Gilla
danielandersson och 3 till
  • Laddar…
Tack för tipset! Blev inköp av borrhammare, skruvdragare och bitset till syrran som just flyttat och behöver lite basic verktyg. Hojta till om ni har frågor om någon av maskinerna.

Det verkar som att de sneglade ganska ogenerat på Metabo när de utfornade prylarna. Behöver inte vara något negativt i sig :)
 
En liten review på borrhammaren skulle ju inte skada, jag misstänker att din syster inte heller har nåt emot lite hjälp med att sätta upp en och annan hylla i nya lägenheten... ;)
 
Ja, vi får väl se. En unboxing med lite bilder och allmänna intryck borde jag kunna prestera åtminstone :)
 
  • Gilla
badtastex
  • Laddar…
Skruvdragaren PABSW 10.8 B2:

Skönt grepp. Mekanismen för den löstagbara chucken känns gedigen. Ganska simpel funktion för kontroll av laddstatus (känns igen från andra OEM-verktyg på exempelvis Rusta). Preliminärt får den omdömet mycket prisvärd för 349 kronor, men jag reserverar mig eftersom jag ännu inte använt den. Verkar komma från en firma vid namn "Grizzly Gartengeräte".


Borrhammaren PBH 1050 A1:

Bör väl först nämna att mitt referensobjekt är en Metabo UHE2850, en maskin som kostar fem gånger så mycket helt utan tillbehör. Trots detta blev jag ganska imponerad av LIDL-maskinen. Lagom tyngd och bra med tillbehör (man har t.o.m. skickat med smörjfett till SDS-chucken). Högkvalitativ och lång sladd. Inställningarna för rotationsriktning och bilning/borrning löper fint utan större motstånd. Bra djupstopp i metall som funkar bättre än det på Metabon! Maskinen kommer från firman Kompernass.

Har inte testkört "på riktigt" men lite tomkörning hann jag med och den känns ganska rå i gången. Maskinen rör sig rejält fram och tillbaka i takt med slagen, så jag tvivlar inte på att det är ganska bra "tryck" i den här. Ett frågetecken är huruvuda det existerar en slirkoppling. Hittar inget om det i manualen.

Lutar åt "mycket prisvärd" här också!
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Ett ovetenskapligt test av skruvdragaren.

Hyfsat kraftig skruv (4,5x60 eller så) i 45x45-regel.

Maskinen drar skruven så långt jag vill genom regeln på lågväxel och åtminstone halvvägs på högväxeln. Mer än väl godkänt!
 
  • Gilla
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Var hittar man verktygserbjudande på deras hemsida? Eller trillar de enbart in i affären?
 
Agorazo skrev:
Var hittar man verktygserbjudande på deras hemsida?
Klicka på "Reklamblad" i högerkanten och därefter "Specialerbjudanden".
 
det har jag gjort men hittar inga verktyg i någon av de två reklambladen om "specialerbjudanden", ja om inte trädgårdsslangar räknas...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.