Kom hem glada i hågen med vår splitt nya meec jordfräs. Började fräsa och den dör. Startar igen, kör två minuter och den dör. Olja, bensin och allt är noga kollat och påfyllt. Chok, eller inte chok... Inget funkar. Nån som har erfarenhet av detta eller något tips om hur vi gör? Tacksam för ideer......
 
B
Vet att många Kina-maskiner är justerade för att gå i deras mer fuktiga klimat, var så på min grästrimmer från Clas. Lite justering på bränsleblandningen gjorde att den går som en klocka.
 
Bra ide, ska testa. Tack!!
 
Kolla att bensintanken inte är för tät. Det måste kunna läcka in luft så att det inte blir undertryck i tanken. Har haft det problemet på en annan "kinamaskin"
 
Tack för alla svar!!! Vi kollade bränsleförsörjningen och justerade där lite och sen kom den igång. Nu funkar den finfint! Vi är glada!
 
En annan sak jagsom fick problem med min Mecc jordfräs: När jag gjorde ren den tippade jag den bakåt. Inte bra. Olja rann upp i cylinder så den gick inte att dra runt. Så det var bara att tömma ut oljan via tändsiftshålet, men sen gick den igen.
 
Ok, vi ska inte tippa den bakåt! Bra tips! Nu säger maken apropå olja att felet sannolikt berodde på att han hällt i för mycket olja till att börja med.... Så vi får väl ha bättre oljekoll så går det nog bra.
 
Hej! Köpte Julas elektriska jordfräs Meec 230 v
Kört kanske max 20 minuter och den startar inte mer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.