Hej

Jag söker inspiration att välja maskin. Förutsättningarna är som följer:

  • Inga större lutningar
  • Cirka 550 kvadrat gräs
  • En del träd som måste "öas" in
  • Tre områden, A, B och C som nås via ganska trånga passager

Tror ni jag måste välja en maskin som aktivt siktar in sig på område A och C i nedan bild? Jag undrar då jag sneglar på Worx Landroid 2.0 (M), som inte har stöd för zoner, men ändå verkar kunna traversera smala passager.

Vilken maskin hade ni valt och varför?

tomt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På förhand tack!

mvh

emilp
 
Redigerat:
3 h inklusive laddning är nog lite väl optimistiskt. Jag har liknande utformning på min tomt fast 400'kvm och det tar drygt 4 h inklusive laddning.
 
peternicklas
Skulle vilja rekommendera Worx Landroid M 2.0, tror nog att den skulle klara av tomten men problemet blir nog när den ska följa slingan hem. Men, lämpligast för dig är nog en av de mindre Gardena klipparna med guidekabel. Du behöver en liten smidig klippare för att inte ta fram den gamla när det ska rensas oklippt gräs.
 
peternicklas
hc77 skrev:
3 h inklusive laddning är nog lite väl optimistiskt. Jag har liknande utformning på min tomt fast 400'kvm och det tar drygt 4 h inklusive laddning.
Ja det kan kanske stämma, om han får en klippare som fungerar. Annars har Indegon varit bäst på att förflytta sig i en kartong till och från service:thumbdown:
 
Jag skulle utan att tveka välja en Automower då alla deras modeller har guidelina med vars hjälp du kan leda ut klipparen till olika områden men även fånga in klipparen då den ska tillbaka till laddstationen.

Det är bra priser just nu Automower, kolla på Prisjakt. Förmodligen klarar du dig med 308 om du inte i framtiden ska klippa större yta, tomtkartan visar på mer men där kanske är berg eller annat? Om du ska klippa mer är 220 lämpligare.

Jag skulle placerat laddstationen nära passagen vid B och dra en guidelina mitt i A-områden och under plattorna till C.

Automower har många nöjda ägare och hög driftsäkerhet, visserligen några tusen dyrare än Landroid men när klipparen går år efter år har det "värkt över".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.