Förra gången jag renoverade hemma så hade jag en hantverkare som rekommenderade mig att använda One strike filler till att täta mellan golvlist och vägg och taklist och vägg.

Tyvärr hittar jag inte den på tub längre, bara på burk. Någon som vet vart man kan köpa den för användning i fogspruta?
 
Köpte motsvarande hos Flüggerbutiken.
Fanns både tub och burk
 
Läste precis lite mer om den. Det står att den blir hård efter att den stelnat och att det är en typ av spackel. Betyder det att den inte är så lämpligt att foga med? Tänkte att en fog ska ju vara lite elastisk?
 
S
testat acrylfog eller målarfog?
 
SBH skrev:
testat acrylfog eller målarfog?
Menar du att dem är att föredra framför one strike filler?
 
S
Anna1984 skrev:
Menar du att dem är att föredra framför one strike filler?
mera flexibel, sen finns ju hög elastisk
 
SBH skrev:
mera flexibel, sen finns ju hög elastisk
Ok, ställde i och för sig frågan i en annan tråd, men har kollat lite på Becker latexfog som tål rörelser på upp till 15-20%. Är det ett bra val tror du?
 
S
beckers latexfog brukar funka.
köp en bra spruta samtidigt om du inte har en.
 
Har faktiskt en Milwaukee M12 fogspruta som jag tänkte inviga snart :)
 
S
Anna1984 skrev:
Har faktiskt en Milwaukee M12 fogspruta som jag tänkte inviga snart :)[/QUOTE
så du ska foga många meter
 
Ja det blir rätt mycket. Samtliga golv- och taklister i ett helt hus, samt dörrfoder, fönstersmygar m.m.
 
Acrylfog gulnar hastigt den bör målas över för att se vit ut i längden. Fast du kanske har tänkt måla efter att det är fogat. Eller så kanske du inte ska ha vit fog. Har iofs aldrig sett acrylmassa som är annat än vit. Varför behöver man foga alla lister i ett hus mellan vägg och list?
 
S
Niq skrev:
Acrylfog gulnar hastigt den bör målas över för att se vit ut i längden. Fast du kanske har tänkt måla efter att det är fogat. Eller så kanske du inte ska ha vit fog. Har iofs aldrig sett acrylmassa som är annat än vit. Varför behöver man foga alla lister i ett hus mellan vägg och list?
listat dåligt eller otäta väggar
 
För att det ska bli 100% snyggt. Gillar inte skugglister.
 
S
Anna1984 skrev:
För att det ska bli 100% snyggt. Gillar inte skugglister.
så du ska foga igen skugglister?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.