Stämmer
 
buspojken

Tack!
 
Nätdeiven är starkare men just i trädgården använder jag min 18v Makita. Otroligt skönt att slippa dra fram kabel.
 
Jag får väl gå mot strömmen då för att få lite balans i tråden. För mig är tigern lite av en dammsamlare. Då ska erkännas att jag inte rivit något direkt sedan den anskaffades. Till diverse rivning är den säkert utmärkt.

Till andra ändamål tycker jag ofta andra verktyg passar bättre. I trädgården sekatör, "grenklipp/grensax/grensåg" eller motorsåg vid grövre "träd". Till metall åker vinkelslipen normalt fram.

Sen ska det även erkännas att jag har en "skruttiger" som säkert har "skruttblad". Får försöka ge den en chans igen vid tillfälle med bättre blad.
 
En stor fördel med tigern är att man slipper gnistregnet när man sågar metall jämfört med att köra vinkelslip.

I trädgården använder jag oftast en rejäl grensax som klipper 5-cm grenar. Den kommer ofta åt bättre än mini-tigern.
 
pelpet skrev:
En stor fördel med tigern är att man slipper gnistregnet när man sågar metall jämfört med att köra vinkelslip.
Japp, det är en mycket viktig synpunkt. För min personliga del har jag möjlighet att "stå bra till" de (relativt få) gångerna jag kapar/slipar med vinkelslipen. Men som sagt, i fel miljö är den en riktig "braständare".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.