Har läst massor om dessa maskiner och visst, de verkar reducera myggbestånden ordentligt men även krångla en hel del.

Hur är driftsäkerheten på nyare årsmodeller?
Är SkeeterVac 5100 ett bättre val?

Jag har funderat på Mosquito Magnet Independece ett tag nu...
 
Jag har en MM Executive. Kan inte jämföra mot skeetervac, då jag aldrig testat en sådan. Men våran MM är inne på sitt 3:e år. Har egentligen aldrig strulat, förutom att jag glömt ladda batteriet och att man måste rengöra den då och då. Fångar mängder med mygg och knott. Men tyvärr tar de inte slut hos oss ändå, men bättre blir det.
 
Min två år gamla patriot ville inte starta i våras. Visade sig bero på glapp i fläktkablarnas kontakt på kretskortet. Lite kläm så snurrade det igång. Trist dock på en rätt dyr pryl. Någon med mindre koll på såna saker hade ju minst åkt på en reparationskostnad och eventuellt byte av delar, plus tid/resa för att lämna in maskinen. :thumbdown: Bra och snabb support från Acreto dock! (y)
 
Beställde en Mosquito Magnet Independence idag, från Järnia, www.jarnia.se, 7995:- + 99:- frakt.
Kompletterade med förbrukning från ebay.com, 3 tabletter + 3 kolsyrepatroner + 1 extra fångstnät för totalt 490:-

Myggfri.nu skall ha 1029:- för exakt samma förbrukningspaket och nät...

Nu gäller det bara att hitta billig gasol i västernorrland, nära sollefteå ;-)
 
norrbottenstorpet skrev:
Det vill du kanske inte höra nu, men man sparar en sisådär 2000 kr på att köpa dem på ebay från over there. Visst skulle den gå sönder första året blir det kanske lite besvärligt med garantin.

[länk]
Jo, är medveten om priserna på ebay... men i detta fallet skiljde det för lite för att motivera ev. garantistrul och ev. fel typ på gasolkopplingar etc.

Annars har jag handlat mycket på ebay till ofta halva priset mot här hemma, även efter det har momsats och förtullats i sverige. Speciellt på delar och tillbehör till t.ex. snöskotrar finns det extremt mycket att spara!
 
Är det fortfarande så att kretskortet på MM sitter så att alla knott, som går igenom uppsamlingspåsens maskor, just hamnar på och kläggar ner kretskortet, som efter två/tre år kortsluts och måste bytas, enligt tidigare inlägg?

Har någon kommit på ett smart sätt att modda mosquito magnet maskinerna så de håller längre för Svenska förhållanden, dvs mängder av knott...?
 
Jag köpte en Mosquito Magnet Independence på ebay.com förra året och gav 4 800 kr totalt med allt.
Ganska nöjd förra sommaren men fick hem den mitt i sommaren och efter första bytet av gasol ville den inte riktigt vara med igen... Var lite till och från tills vinterförvaringen.

När jag skulle sätta igång den i våras med ny gas och nya batterier ville den inte alls. Efter att ha kollat Google om möjliga fel, skruvat isär för rengöring mm (den var kliniskt ren...) åkte jag till slut och köpte dyra batterier. Det fungerade! Biltemas duger tydligen inte...

Där vi har mest mygg är tyvärr inte skugga på dagen men eftersom det stod att den "bör inte" placeras i solljus tänkte jag att det är väl för att myggen inte trivs där... Efter ytterligare tre uppsättningar batterier på en månad kan jag konstatera; Den ska ABSOLUT INTE stå i direkt solljus. Varje dag med fint väder hade den stannat och för det mesta fungerade det med on/off och så gick den igång igen. Eftersom jag inte ville flytta den hittade jag en lösning på IKEA.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har den gått utan problem i två veckor och fångar bra med mygg!
 
Tips till Mosquito Magnet: Köp octenol tabletter här http://www.octenol.eu/ jag betalade ca:520:- för 12 st med frakt.
Rengörings patronerna på Biltema art nr 82-574 3pack 49.90:-
Och har man nära till norge så kan man fylla en p11 för 249:- på en LPG station
Så mycket billigare kan det nog inte bli....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.