Vi köpte vår tomt på 1080kvm för 850.000 i höstas. Den ligger i Vega i Haninge (vårt nya hus kommer nästa tisdag!!!!!). Vi bor på området sedan 1997. Vi har direktbuss till Gullmarsplan under rusningstid, tar ca. 15 min, perfekt! Pendeltåg finns från Haninge centrum eller Skogås. Det finns också planer på att Vega ska få en egen pendeltågstation och det skulle vi tacksamt ta emot.
Det har skrivits mycket negativt om Haninge under årens lopp, har själv bott här i 17 år. Det finns ju förståss områden där jag inte skulle vilja bo men så är det väl inom de flesta kommuner. Sen har vi inte fått dagisplats i Vega utan får åka till Haninge centrum än så länge. Trist, javisst...men hösten 2005 får vi säkert plats nära hemmet och det underlättar betydligt. Men man ska inte klaga över "småsaker", vi trivs här och det är huvudsaken. Och en sak till..jag tycker man tar sig väldigt smidigt in till stan med bil..inga trafikljus bara raka spåret (jämför då med vägen från Brommahållet..)
 
vi har precis köpt tomt i vendelsö, Haninge kommun.
Det finns billiga tomter att få tag på men vill man ha ett bra läge med fina kommunikationer så kostar det...
VA anslutningen går på 80:- per kvm där vi bygger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.