j.f.s
Sålde ett hus och vi gjorde en liten förtjänst. Fel ordval kanske :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
SBH skrev:
dyrare sjukvård istället då? sämre vägunderhåll?
jag skulle gärna betala mera
Det var inte så jag menade.
Jag menar att man betalar mindre under året så man går noll eller något minus.


Håller i stort med MathiasS som jag förmodar är inne på spåret att många tror/tycker att det här med skatteåterbäring är nån slags lotteri där man "vinner" pengar och euforiskt spekulerar i vad man ska göra för dom.

Men.......det är ju bara ett ganska dåligt sparande egentligen (ooops sorry om jag körde en spoiler och gjorde någon besviken här)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
D09
Nja, det blir ju ett "bra" sparande på grund av att man faktiskt sparar :)

Utslaget per månad hade jag säkert bränt dom :)

( gjorde jag ju iofs ändå eftersom jag har skulder he he )

Samt att börja sommaren med risk för restskatt är ingen höjdare :)


Edit

Skulle jag bli arbetslös eller hamna i ekonomisk knipa skulle jag skattejämka, men sparar det utrymmet till då :)
 
MathiasS skrev:
Tack, det var snällt sagt tror jag.

Jag har ingen patentlösning och lyckas inte speciellt bra själv heller. Vill man så går det ju dock att kompensera för beskattning vid engångsutbetalningar, ränteavdrag etc.
Jodå, du tolkade mitt inlägg rätt.
Du verkar förnuftig, och lite "vass" i dina uttalanden ibland.
 
+ 8 papp, går till pengahögen märkt bröllop, de är ett hål som aldrig blir fyllt
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
buspojken skrev:
+ 8 papp, går till pengahögen märkt bröllop, de är ett hål som aldrig blir fyllt
Låt inte kommande fru planera bröllopet så kanske dom räcker ;)
 
Bröllopet kostar väl inget.?
Däremot allt som tillkommer...mat ,kläder, sprit osv.;)
 
Blev runt 8500kr tillbaka.

Blir väl lite motordelar och en 6-pucks sinterlamell för dom pengarna tror jag.
 
17' tillbaka. Amorterar.
 
SBH skrev:
jag skulle gärna betala mera
Det måste finnas massor med lösningar på ditt problem? Ta ut ett fett pantbrev du inte behöver till exempel. Eller sök ett bygglov du inte behöver.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
24 662 kr :). Amorterar :(
 
Totte_S
Skulle betalt resa med pengarna, men varmvattenberedaren gick för en månad sedan så det löste sig...

OT: Ang övriga debatten - jag jobbar i ofantlig sektor, ser till att alltid ligga på mycket minus på flexen, så går det på ett ut att jag samtidigt lånar ut skattepengar till staten. Är nästan dummare att ligga plus flex...
 
S
Nyfniken skrev:
Det måste finnas massor med lösningar på ditt problem? Ta ut ett fett pantbrev du inte behöver till exempel. Eller sök ett bygglov du inte behöver.
så barnslig du är.
 
A
Som företagare kan jag preliminärdeklarera en inkomst och sen händer det att den bli mycket högre. Skatteskillnaden sätter jag in på högräntekonto och betalas in till skatteverket sista dagen.

Trots att ränteskillnaden är ganska liten blir det en del pengar över åren som är väldigt lättförtjänta.

Förr betalade man in all kvarskatt på förhand (kort innan förfallodatum) utom 24kr eftersom Skatteverket inte krävde att man betalade in kvarskatt understigande 25kr, det fick jag lära mig av min revisor.
 
D09 skrev:
Låt inte kommande fru planera bröllopet så kanske dom räcker ;)
För sent ;) allt är dock svindyrt så fort de kommer till bröllop,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.