O
Byggis1976 skrev:
Vi får se om vi behöver ta det dit. Vi har tydligen väldigt hårda krav enligt Moderna, vi vill ha ett behörigt företag, ett standardavtal och en start o sluttid. De företag som de föreslagit hittils "jobbar inte så...."
Du får inte ställa så höga krav på ditt FB... Snart kräver du väl att de ska betala för "hantverkarna" :p
Det är väl lite väl höga krav... det är ett vinstdrivande företag... som sysslar med att tjäna pengar.... :p
Du verkar ha liiiite väl höga krav på hantverkarna... hur ska dom med dessa krav kunna hålla på med ditt i 1år? utan att egentligen komma nån vart?:p
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
D09
simpa81 skrev:
Vi har IF Stor Villa/Hem-försäkring. Jäkligt dyr, kostar kring 7000:- per år, men den ska tydligen vara bra. En av få som täcker skador orsakade av läckage genom yttervägg/tak. Dessutom minimalt åldersavdrag samt en "självriskpott". För varje år man är skadefri så sätts det in 200:- på ett konto (upp till ett visst belopp som jag ej minns). Så när man får en skada så kan man betala självrisken med hjälp av det kontot.
Har också IF stor villa.

Är det inte så att vatten som tränger in genom yttervägg/ tak är begränsad till 25000 eller minns jag fel?

Har fått mycket hjälp/ ersättning av dom det sista men det har varit mycket tjat, dvs inget " dont you worry but a thing"

Ska ringa och beställa Folksams villkor och pris idag för jämförelse.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Tjafs blir det alltid. Jag har också skrattat åt IFs reklam. Iofs en körd dator till ett värde av 4000kr efter åldersavdrag (ny) kanske de ersätter utan tjafs ....minus självrisker mm mm så har du en tusenlapp i handen. Men vänta bata tills du får ett rejält hus problem.....dooont you worry about a thiiiing
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.