Hej!

Vi har verkligen jättesvårt att välja både kakel och golv till vårat nya kök som är på ingång om några dagar.

Köket är i ljus ek ( http://www.kvik.se/uploads/v_SE_t_product/57_img_big.jpg ) med vitrindelar enligt bilden, mörkgrå/svart laminatbänkskiva och rostfria vitvaror.  

Men sen då.. vi har sett ett jättefräckt svart kakel som vi skulle kunna ha under skåpen och ett minst lika tufft mosaik kakel i olika röda toner till bakom fläkten.. varje del är jättesnygg för sig, men vi har väldiga problem med att se det ihopsatt. Blir det kanske fööör svart om både skiva och kakel är svart?

På golvet ska vi ha nån typ av trälaminat.. men vad tro? Nåt ljust kanske?

Det finns alldeles för mycket att välja på!

Någon som har några schyssta bilder på något liknande kök kanske?
 
T
stewed: Snyggt kök, kommer själv också att ha svarta klinkersplattor och ekdörrar!

Fast var har du fläkten?
 
Fläkten sitter ovanför spisen, fast den syns inte i inskjutet läge. :) Den rostfria framkanten som fläkten hade original bytte jag ut mot en bit ljusramplist.
 
Det var riktigt fint kök det! Tycker det är generellt svårt att hitta ekkök med mörk skiva så det är svårt att föreställa sig hur de olika färgkombinationer fungerar ihop..
 
T
stewed: Är ditt kök ett Epoqkök?
 
tank77 skrev:
stewed: Är ditt kök ett Epoqkök?
Jag satsar en tiokrona på "Nej". Det är en synlig skarv mellan lång och kortsida på dörrarnas ramar på Epoq Ek.
 
tank77 skrev:
stewed: Är ditt kök ett Epoqkök?
Luckorna är Ikeas Tidaholm, bänkskivan är laminat från Ballingslöv och golvet är klinkerlaminat Alloc Tile "svart skiffer". Den osynliga fläkten är en Gorenje DF610E.
 
Även jag är förtjust i ek och har valt det för köket samt svart laminatskiva, vem har råd med granit?. Golvet har jag tänkt skulle gå i mörkt grått, stenaktigt stora plattor. Kaklet är jag inne på ljust i olikfärgade brunbeiga plattor. Hagaköket har en kökside på något som heter Amarant ek - de kakelplattorna som sitter på väggen i det köket gillar jag. I annat fall om man vill ha svarta kakelplattor - vilket också är snyggt torde det nog vara bäst att bryta allt det svarta med ett ljusare golv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.