Oj Vilka blandade åsikter!

Nog för att jag är en riktig "petrol head" men bensinmaskin tror jag inte jag har behov av.

Just nu tror jag faktisk batterimaskin känns smidigast, då jag har 3st 3Ah Makita accar borde det väl vara vägen att gå?Tar ju bara 22 minuter att ladda 3Ah batterierna.

Eller är konkurrenternas batteritrimmers mycket bättre? Någon som testat Makitan?
 
Om du redan har accar så är väl valet självklart...
Makitas trimmer har fått gott omdöme här på forumet så det blir säkert bra.....
Jag har oxå Makita 18v men jag har en Husqvarna gräsröjare så jag siktar in mig på häcksaxen....
 
Jag har makitas batteritrimmer BUR181. Har ca 800 kvm tomt. Blir trimma runt altan, mur på framsidan, runt gungställning plus lite till. Tycker den är kanon för det. Men visst den har inte samma kapacitet som en bensinare. Men för mig är den kanon. Har än så länge klarat mig på ett fullt batteri till hela tomten.
 
Nackdelen med batterier är att dom håller inte så många år och att köpa nya är för dyrt så man skrotar ofta maskin i förtid men har man flera maskiner som går på samma batterier kan det ju löna sig att köpa nya efter hand.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Det blev en Batteridriven Makita trotts allt!
Jag åkte ner till k-rauta för att känna på den, och sedan köpa den på nätet om den såg okej ut.

Men dagen till ära så hade dem ett erbjudande på just den trimmern samt en skruvdragare till paketpris för ynka 1999:-

2014-06-01 14.25.33.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvdragaren är knappast någon värsting, snarare instegsmodellen i LXT serien men helt klart en duglig maskin med dubbla 1,5Ah batterier och laddare. Jag som redan har Makita skruvdragare sålde den till min bror för 1000kr, halva ordinarie pris.

Skönt att slippa vänta på grejjorna!
 
  • 2014-06-01 15.01.14.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ibland har man tur (y)
 
Seså ut och trimma med dig och avlägg rapport här!
 
Köpte samma paket för cirka en månad sedan. Plus häcksax för 1599kr. Tycker det funkar bra.
Skruvdragaren är nog lite budgetmodell, saknar exvis lampa.
 
Redigerat:
Jag köpte en DUR181Z. Det är inte uppenbart för mig vad skillnaden är och som vanligt finns det ungefär en miljard olika makitor.

Min köptes mest för att den var (1) makita LXT, (2) lätt (18 snarare än 36v) och (3) den modell som fanns på ffx när det var dags att trycka på köpknappen.

Jag har hittills bara varit ute och provkört några minuter. Än så länge är jag positivt överraskad över hur kraftig den känns. Naturligtvis är den inte jämförbar med bensindrivet men min andra referenspunkt (en gammal trött 12-voltare) är inte heller jämförbar. Jag bedömer att den kommer att vara tillräcklig för min tomt. Skulle jag lyckas dra ur ett batteri (3Ah) innan det andra hunnit ladda klart får jag väl äta en glass.
 
Kapar tråden lite istället för att starta en ny.
Tänkte våga mig på att sänka nivån från Makita en aning.. Finns här någon som har erfarenhet av de batteridriven trimmer och häcksax från Cotech, eller annat liknande lågprismärke?
Är trött på att släpa på förlängningssladd till trimmern och behöver ändå inskaffa en häcksax. Noterade då att om man väljer typ Cotech och köper den ena maskinen utan batteri och sen använder samma batteri till båda så kommer man ju undan med en lika billig penning som man får betala för enbart den ena apparaten om man väljer ett fräsigare märke.
Duger maskiner av det här snittet för en enklare villaträdgård?
Min frus morfar demonstrerade uselheten hos sin nätanslutna häcksax från Meec, för typ 199 kronor. Den flyttade snarare kvistarna framför sig istället för att klippa av dem, även smala sådana.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.