Vet inte säkert, men 2plans dominerar troligen. Vi har bott i ett radhus tidigare på 3plan och nu blir det aldrig en trappa igen :) jaså det är ni som Ida pratade om! Vad roligt med kändisar och att det är många likasinnade på Guldslingan etapp 2
 
Vi ska bygga 1-plan, har tomt 1:152. Vad jag förstått blir det många Smålandsvillor på etapp 2 så jag tippar att det blir flera som bygger 1,5-plan.
 
Det är ju verkligen en smaksak det där och hur man tänker kring trappor :) vi bor idag 3st i en tvåa på 56m2 och vi är beräkande att bli 4 då huset ska vara klart. Vad som helst blir bättre för oss hehe! Det är nog som du säger Eva. Det är kul med lite blandat på området!
 
Lottisz: Har dom finländska arbetarna kört hårt i helgen?
Måste nog fara förbi nån dag och kolla...det känns otroligt jobbigt att vi inte drar igång förrän i september men men... :D
 
Det är ingen här som har tomt 153 eller 159? Vi är lite nyfikna på vilken sockelhöjd dessa tomter hamnar på! Vi har som jag skrivit tidigare tomt 158. Och nu händer det grejer där; bergvärme är borrad, sand och grus på plats och grunden ska börja gjutas nu under veckan. Äntligen!
 
Hej Therese H, Händer mycket hos er, har sett att ni har haft flitiga arbetare som kämpade på kl 23 på lördag kväll, det var inte dåligt =) Vad ska ni bygga? Vi bygger Vittjärvshus på tomt 1:160. /Johanna
 
Vi bygger ett lösvirkeshus men med typ samma planlösning som Eksjöhus prio två. Enplan, 140 kvm med hoplänkat dubbelgarage.
Och till 23! Oj, det var mer än vi visste. Men vår entreprenör verkar ha väldigt flitiga människor hos sig, farten är det verkligen inget fel på.. ;) Det är ett lokalt företag, LBM, som bygger åt oss.

Johanna - vi har minsann kikat en del på ert hus från utsidan varje gång vi är där! Blir ju superfint. När får ni flytta in?
 
A-R-A våra byggare jobbar på som attan :) de har rest ett antal Mammuthus så de kan sin sak.

Therese H, är det Therese Hedman från Älvsbyn? Om det är så är vi gamla klasskamrater :) Välkommen till forumet.
 
Lottisz - Jepp, det är Therese från Älvsbyn! Så då är du Lotta från Klövern möjligtvis?
 
Haha vad roligt! Vi blir ett bra gäng grannar :)
 
Therese H - Vi räknar med inflyttning innan jul, men omöjligt att veta när. Detta för att min man ska bygga hela insidan själv (bortsett från VVS, ventilation mm) så det är lite svårt att uppskatta hur länge det tar. Ska ha barn också 2 augusti så blir väl en paus där också....

Kommer ni bygga nåt själv eller har ni lejt bort allt? När räknar ni med att flytta in? Hoppas vi ses snart, roligt att träffa massa grannar =)
 
Johanna - Oj vilken grej att bygga hela insidan själv, speciellt med en liten spädis i familjen (vi fick vår Astrid den 17/8 i fjol och jepp, allt hamnade på paus ett bra tag:))! Då förstår jag att ni har lite svårt att säga exakt inflyttningsdatum.

Vi ska i alla fall också flytta in innan jul, om nu allt går enligt planen. Vi gör inget själv, förutom insidan av garaget.

Jag hoppas vi ses ute vid tomterna någon dag här framöver, det är alltid kul att träffa blivande grannar!
 
Glad midsommar på er alla Hällbackare!!
 
Glad midsommar (y)
 
Glad midsommar !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.