Ny elservis ska dras till huset, för att bli av med det gamla huvudsäkringsskåpet. Och nu har jag grävat fram inkommande elservis, och konstaterade att det är en rejäl glipa i skarven mellan två av dräneringsrören. Huset är från -57, så att det är gamla tegelrör är inte förvånande. Lyckligtvis ligger de under grundsulans nivå.

När jag läser på så inser jag att det ska vara lite glipa i skarvarna, men inte så här mycket. För här lär det ju ramla in en hel del jord om man har otur.

Tips på lämplig åtgärd önskas. Det bästa jag kan komma på själv är att vira in röret i lite geoduk så att det inte rinner in en massa jord i skarven.

Jag har inga fuktproblem i huset vad jag vet.

DSC_0003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tegelrör från -57, gör dom överhuvudtaget någon nytta idag? Borde det inte vara stock både i röret och in till röret? Vatten kommer inte in och om det skulle göra det så tar det sig inte till brunnen.
 
Jag kanske ska lyfta loss den där sektionen och kolla in i röret med en lampa + inspektionskamera nu när jag har chansen. Ser den delen bra ut så borde resten se bra ut också.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.