Jag har en Hilti SD 5000 automatskruvdragare som jag ska skruva spån och gipsskruvar med. Dessa har PH2 bits. Precis en sån bits som SD 5000 levereras med.

Men jag har även tänkte köpa Essves bandade trallskruv för att skruva veranda. Den har dock torx spår. Finns det torx bits till Hilti SD 5000?
 
S
man måste hitta en lika lång torxbits så funkar det.
vet dock ej dom måste vara nersvarvade
 
Tror det blir lättare att köra med PH2 trallskruv än att leta torx bits.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
sen är det lätt att skruvar hamnar fel när man skruvar trall med automat
 
SBH skrev:
sen är det lätt att skruvar hamnar fel när man skruvar trall med automat
Ska bygga en veranda på runt 250 kvm. Skulle du ändå rekommendera att köra vanlig trallskruv framför bandad?
 
nu blir jag nyfiken, vad ska man ha en 250m2 veranda till? Man bygger ju inte ens terasser eller altaner i den storleken.
 
Nimajneb skrev:
nu blir jag nyfiken, vad ska man ha en 250m2 veranda till? Man bygger ju inte ens terasser eller altaner i den storleken.
Kalla det trädäck då :)
 
Anna1984 skrev:
Ska bygga en veranda på runt 250 kvm. Skulle du ändå rekommendera att köra vanlig trallskruv framför bandad?
Visst är det skönt och absolut att föredra med bandad när det gåller så många skruv, men det är absolut ingen omöjlighet med vanlig trallskruv heller.
 
Sen skall man ju inte tro att bara för att det heter skruvautomat att det skruvar av sig själv....😄 man blir rätt trött i armen av att köra med bandad skruv sen blir det inte lika precist heller.
Svårt att få perfekta skruvrader med automat trots snörslagna linjer.
 
Om man ska behöva "sikta" för att få snygga skruvrader så går det nog lika fort med vanlig trallskruv...skaffa ett par rejäla knäskydd och sen ett par Peltor Alert på, så är det bara att borra ner huvudet o köra....:cool:
 
Jag har både knäskydd och Peltor alert :). Dock känns det onödigt att dra dem manuellt när man har en automatskruvdragare.
 
Det finns torx bits ☺Bara att åka till närmsta hilti affär och handla
 
S
Anna1984 skrev:
Jag har både knäskydd och Peltor alert :). Dock känns det onödigt att dra dem manuellt när man har en automatskruvdragare.
jag vill känna att det drar trä mot trä. jag kör bandad med skrudragare(inte automat).

sen är man ju gärna flera när man gör trädäck/altan.
 
Jag har ingen erfarenhet att använda automatdragare vid trallbygge. Skulle ni alltså rekommendera mig att köra med en vanlig skruvdragare framför Hilti SD 5000?
 
S
Anna1984 skrev:
Jag har ingen erfarenhet att använda automatdragare vid trallbygge. Skulle ni alltså rekommendera mig att köra med en vanlig skruvdragare framför Hilti SD 5000?
om du garanterat träffar rätt varje gång. så kör på din automat. men ha med dig den vanliga också för den behöver du också.

Det bästa är att det är du själv som bestämmer vad du vill göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.