Jag har en duschkabin som jag funderar på att "kakla in" jag tänkte sätta samma klinker som på golvet på underkanten av kabinen. Den har alltså en vit plastyta nederst, som jag skulle vilja täcka med klinkers.

Hur sätter man fast klinkers på en plastyta? Går det??
Och problem nr två, det är golvvärme under kabinen, vad händer om det blir för tätt nu ???
 
Hur ska du komma åt avloppet om du sätter klinker på bottendelen och tätar mot golvet ???

Tycker personligen inte som att det låter som en jättebra idé, skulle nog undvika det själv, men har iof. ingen egen erfarenhet av nåt sådant ........ :-/

MVH//Christina.
 
Brunnen sitter inte under, utan det går ett avlpppsrör bakom kabinen som leder till brunnen.
 
En dushckabin vill man gärna ta bort och göra rent bakom någon gång per år.

Går det kanske att sätta kaklet så att det bara går ner mot golvet så att man fortfarande kan flytta kabinen?
 
du får bygga en sockel av tegel eller betong :-/ som kabinbaljan passar in och kan ligga på. Sen kaklar man detta sockel utan att kakla på plasten
gaia

 
tynnis skrev:
En dushckabin vill man gärna ta bort och göra rent bakom någon gång per år.

Går det kanske att sätta kaklet så att det bara går ner mot golvet så att man fortfarande kan flytta kabinen?
Ja, det kanske skulle funka. Gör man det tätt hela vägen borde det ju inte komma någon skit som måste rengöras bakom i och för sig
 
gaia skrev:
du får bygga en sockel av tegel eller betong  :-/ som kabinbaljan passar in och kan ligga på. Sen kaklar man detta sockel utan att kakla på plasten
gaia
Hmm, bygga sockel låter ju smart! Men jag har ju värmegolv. Kan man kan man ha en sockel på golvet då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.