Ska i nästa vecka skriva kontrakt på vårt första hus! Lika delar ångest och lycka... Det är ett 70-talshus med impregnerade syllar på platta och pga klassisk lukt i huset har vi tänkt byta syllarna. Vi fick ner priset 75 000 kr pga detta och hoppas att det täcker större delen av kostnaderna, om än inte allt.
Någon som har tips på en bra firma som utför syllbyten i Skåne? Har hört talas om Byggskadeteknik i Helsingborg, någon som vet något om dem?

MVH /Therese
 
75000kr???

Det var lite. Jag har flera bekanta som gjort det och då har det legat mellan 200-250 000 kr.
Då är det med nivell golv och sen bytte dom syllarna och 1 m upp i väggen.
 
SkåneTös skrev:
Ska i nästa vecka skriva kontrakt på vårt första hus! Lika delar ångest och lycka... Det är ett 70-talshus med impregnerade syllar på platta och pga klassisk lukt i huset har vi tänkt byta syllarna. Vi fick ner priset 75 000 kr pga detta och hoppas att det täcker större delen av kostnaderna, om än inte allt.
Någon som har tips på en bra firma som utför syllbyten i Skåne? Har hört talas om Byggskadeteknik i Helsingborg, någon som vet något om dem?

MVH /Therese

Det är inte säkert du ska byta de!!! Kolla på anticimex ventilation av uppreglade golv.

http://www.anticimex.se/fileobjects/4657_Ax_Ventilation_slutlig_L.pdf

Äe det inte genomrutet, är det dumt att riva o byta syllarna. Och kostsamt. Jag ska göra samma sak nästa månad. Tydligen funkar det mycket bra. Och kostar 15000 upp till 35000. Beror på om du gör jobbet själv. Du kan alltid ringa mig och snacka om det. Jag har gjort en del av undersökningar ifråga.
 
Är det någon som har erfarenhet av "kemisk lukt" från tryckimpregnerade syllar? Går det att lösa genom att förbättra ventilationen av det uppreglade golvet?

Kan Anticimex lösning fungera på detta problem eller är man helt enkelt tvungen att byta syllarna?
 
Vet att det är en gammal tråd, men någon här som har någon erfarenhet av Byggskadeteknik på senare år?
Har haft några företag hemma för offert på syllbyten, och innan jag har fått någon offert så verkar detta företag passa oss bäst.
Kom gärna med era erfarenheter!
 
Lexington Lexington skrev:
Vet att det är en gammal tråd, men någon här som har någon erfarenhet av Byggskadeteknik på senare år?
Har haft några företag hemma för offert på syllbyten, och innan jag har fått någon offert så verkar detta företag passa oss bäst.
Kom gärna med era erfarenheter!
Hej. Sitter i samma funderingar. Hur gick det för er?
 
O Okänd skrev:
Hej. Sitter i samma funderingar. Hur gick det för er?
Gick kanon.
Trevliga, kunniga och väl utfört arbete.
Några veckor försenat, men det får man väl räkna med under sommaren!
Dom grävde sig in från utsidan, o det såg bättre ut när dom lämnade än när dom kom!
 
  • Gilla
Okänd
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Gick kanon.
Trevliga, kunniga och väl utfört arbete.
Några veckor försenat, men det får man väl räkna med under sommaren!
Dom grävde sig in från utsidan, o det såg bättre ut när dom lämnade än när dom kom!
hej, undra vilken firma ni använde er av?
 
Byggskadeteknik Helsingborg. Vi valde också dem och är mycket nöjda med jobbet.
 
Lexington Lexington skrev:
Gick kanon.
Trevliga, kunniga och väl utfört arbete.
Några veckor försenat, men det får man väl räkna med under sommaren!
Dom grävde sig in från utsidan, o det såg bättre ut när dom lämnade än när dom kom!
Vad fick ni för pris ?
Och hur många meter syllar var utbytta?
 
O Okänd skrev:
Byggskadeteknik Helsingborg. Vi valde också dem och är mycket nöjda med jobbet.
Vad fick ni för pris ?
Och hur många meter syllar var utbytta?
 
C CrazyAnt4 skrev:
Vad fick ni för pris ?
Och hur många meter syllar var utbytta?
Hallå.
Minns faktiskt inte längre, ska se om jag kan leta upp fakturan ikväll!
 
  • Gilla
CrazyAnt4
  • Laddar…
C CrazyAnt4 skrev:
Vad fick ni för pris ?
Och hur många meter syllar var utbytta?
Hos oss var det cirka 40 meter syll och har för mig det gick på cirka 65 efter ROT.
 
  • Gilla
CrazyAnt4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.