Jag ska måla en ny fasad på huset.

jag va inne lite på linoljefärg först men...la ner det.

Hittade sedan Folksamt oberoende studie på färger och fasna för Beckers oljefärg V. Bad om en offert och fick detta svaret... och är nu tillbaka på ruta 1....

Hej
Den färg du efterfrågar är en produkt som bara säljes på stormarknad idag och är en äldre variant av den oljefärg som vi säljer i fackhandeln i dag.
Om du skall måla ett nytt hus så är en oljefärgs sytem inte det optimala idag pga att den innehåller bla ett fyllnadsmedel som gör att du bygger upp ett färg lager som kommer att flagna av och som du då måste skrapa av.
Sedan bleks kulörena väldigt fort ,beroende på vilken styrka du har valt på den,man har också stora problem med påväxt,svartmögel,grönalger,mm.
Vill du ha en bekymmersfritt system så skall du måla med våran premiumprodukt Perfekt akrylat plus,där finns inga fyllnadsmedel bara 100% färg som slits bort med tidenstand(håller i 15år) håller kulören och obefintligt med påväxt.Gå gärna in på beckers.se och på Folksams stora färgtest för mer info.
 
När jag valde färg till vårt nybygge och frågare runt bland målare så var de alla överens om att akrylatfärg var bästa val på ny panel med luftspalt bakom.
 
Ok, är det då värt att köpa Perfekt akrylat plus som jag antar är deluxvarianten av serien?
 
Vilken tillverkare som är mest prisvärd vet jag inte.
Generellt tror jag det är ockerpriser på det mesta av färgen som säljs till privatpersoner.

Vi målade med Carparol, inte för att vi tror att den är bättre eller sämre än någon annan utan för att vi kunde köpa ut den till nästan halva priset genom kontakter.
 
Testar nu med Cuprinol Täckfärg på ny gavelfasad. Det är EXAKT samma färg som Nordsjö One men Cuprinol köper man billigare på exempelvis Hornbach. Har använt oljetäcklasyr tidigare men fått mycket svartmögel.
 
Akrylatfärg kör jag med numera. På fritidshuset målar jag med Alcro Bestå Täckfärg och till villan målar jag, precis som du, med Cuprinol Täckfärg. Jag har också hört att den är samma som Nordsjö One. Om det stämmer så verkar det ju prisvärt. Jag köpte 10 liter Cuprinol Täckfärg på Coop för 750 kr när de hade kampanj nyss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.