anders07 skrev:
Jag kan ju tipsa om att NetOnNet.se har riktigt bra pris på Pioneer VSX-923-K nu och sen komplettera med Canton InWall 880 härifrån: [länk]

Pioneer stöder i princip alla "trådlösa" överföringar och komplettera med en Bluetooth adapter om du vill... Ett riktigt bra system till bra pris just nu!
Till en integrerad surround anläggning ja, men den lämpar sig ju inte till ett multiroom system?
 
crazytok skrev:
Är det någon som sett eller testat OSD's "Trimless" högtalare? [länk]
Dom har ingen plastkant runt elementen som man ser när man fäster den i taket, utan man ser bara högtalargallret. Man vill ju gärna ha dom så osynliga det bara går... Frågan är om det är på bekostnad utav ljudkvaliten?
Har inte testat, men det borde inte påverka ljudkvalitén. Det är ju helt enkelt som så att gallret går över plastkanten, istället för inte :)
 
crazytok skrev:
Till en integrerad surround anläggning ja, men den lämpar sig ju inte till ett multiroom system?
Jag använder den som "multi-room" men bara i två rum, den har tre zoner man kan spela till men bara till två zoner samtidigt... Man får välja 7:2, eller 5:1+2:1.
 
Ja, och sen kör jag Sonos AMP i ett annat rum... :)

Jag har 7:1 i vardagsrummet och 2:1 i matsal/kök så vill jag lyssna i kök/matsal får den som ser på film nöja sig med 5:1...
 
Yes, 6st Airport-express.
Det fungerar bra, men stör mig på att man inte kan skicka ljud till flera enheter samtidigt från tex iPad (har väggmonterat), har löst det till viss del genom min Synology NAS som kan skicka ljud grupperat.
 
dhanjel skrev:
Yes, 6st Airport-express.
Det fungerar bra, men stör mig på att man inte kan skicka ljud till flera enheter samtidigt från tex iPad (har väggmonterat), har löst det till viss del genom min Synology NAS som kan skicka ljud grupperat.
Det går att lösa, men det beror lite på hur din uppbyggnad av systemet ser ut.

Jag kommer att ha en server (pc eller mac mini) ståendes i media/server rummet. På den kommer Airfoil att vara installerat (https://www.rogueamoeba.com/airfoil/). Servern kommer att vara ansluten via ethernet kabel till router och alla acesspunkter i huset kommer också vara installerade med ethernet kabel till samma router.

Sedan kommer alltså servern att vara den som agerar mottagare (airfoil). Som i sin tur (via ethernet) skickar ljudet vidare till dom olika mottagarna (airport express). Mina Airport Express är tänkt att alla vara monterade i server rummet bredvid multiroom förstärkaren. Så därifrån kommer alla högtalarkablar att dras.

Airfoil i sin tur, kan du styra via en app på paddan eller iphone (AF Remote). Via detta kan du alltså spela samma musik i alla eller några rum samtidigt. Du kan justera ljudvolym och ha olika ljudnivåer i olika rum. Samtidigt kan någon spela upp sin musik i sovrummet samtidigt som den andra personen spelar upp sin podcast i köket, eller liknande....


Givetvis går det att köra samma upplägg trådlöst till alla dina airport expresser, jag vet dock inte hur synkat det blir. Har testat trådlöst via apple tv och spelat samma musik på datorn samtidigt en gång och det var förvånadsvärt synkat då iaf. Men det kan säkert variera lite dock. Jag väljer att köra med ethernet mellan datorn och expresserna för att det ska bli så stabilt det bara går dock...
 
Redigerat:
Ah. Har kört Airfoil tidigare, men missat den appen. Det kan vara en idé faktiskt, nackdelen är att jag måste köpa en server :)
 
Vet inte hur länge den har funnits faktiskt. Tror dom har utvecklat både appen och airfoil väldigt mycket den senaste tiden. Det verkar åtminstone otroligt genomtänkt och appen får ett väldigt gott betyg det som jag har testat. Snyggt är det också, vilket inte skadar om man har en väggmonterad iPad! :)
Server, det funkar ju med vilken dator som helst... Ställ en bärbar och testa med sålänge!

Hade varit intressant att få höra din åsikt efteråt! Kör du dina expresser trådlöst?
 
Nej trådat. Alla 6 står i förrådet :)
 
Det är ju perfekt!

Då måste du ju bara testa den här lösningen, tror du kan få till det precis hur bra som helst! :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.