Så där. sambon tycker jag är galen och felprioriterar renovering men nej...

th_f2984_DSC00887.JPG

th_7d682_DSC00888.JPG

th_7fd8f_DSC00889.JPG

th_42cfc_DSC00890.JPG

th_0f8b3_DSC00891.JPG
 
Mycket stiligt!

Vad har du för konstruktion på lyftanordningen? Skule behöva något liknande här hemma så är lite nyfiken :) Kanske t.om. har en liten ritning ::)

/AB
 
Ritningen finns bara i fantasin, men kortfattat gjorde jag så att jag satte två enmetersbitar av nedanstående skena, ett hyllplan med en "släde" i varje ände. Vajrar, talljor och vikter gör att skärmen blir lätt att lyfta och sänka. Tänkte först ha någon form av motordriven manövrering men nu när det klart så tycker jag det blivit lite överarbetat. den är lätt att höja sänka tack vare vikterna..

002142_c.jpg

002123_b.jpg
 
Tack för infon!

Får nog sätta mig och CAD'a lite i eftermiddag :D

Bara en fråga till:
Hur har du löst låsningen så plattformen stannar där uppe?, elle har du fått jämvikten så pass bra så den stannar där automatiskt?

/AB
 
Plattformen stannar där uppe och även där nere p.g.a. friktionen i taljorna. Att kalibrera vikten är relativt lätt...
 
Skulle du inte kunna ha en fjärrkontrollhållare på skärmen? Och så smörja upp skenorna o taljorna ordentligt... fjärrkontroll av, skärmen åker upp, fjärrkontroll på... skärmen åker ner...

Fast kanske lite lite vikt i en fjärrkontroll.. ölburkshållare kanske funkar bättre?? Ölburk av, skärmen åker upp... ölburk tillbaka... fan också, som Dalle sa i Lorry, tänkte inte på det...

;D

Det blir nog till att stoppa bly i fjärrkontrollen.. så får du lite träning på köpet :)
 
patka477 skrev:
Skulle du inte kunna ha en fjärrkontrollhållare på skärmen? Och så smörja upp skenorna o taljorna ordentligt... fjärrkontroll av, skärmen åker upp, fjärrkontroll på... skärmen åker ner...

Fast kanske lite lite vikt i en fjärrkontroll.. ölburkshållare kanske funkar bättre?? Ölburk av, skärmen åker upp... ölburk tillbaka... fan också, som Dalle sa i Lorry, tänkte inte på det...

;D

Det blir nog till att stoppa bly i fjärrkontrollen.. så får du lite träning på köpet :)
Lite dumt kanske att ha ha fjärrkontrollhållare på skärmen, trycka på "off" och se fjärrkontrollen försvinna ner i luckan :) (i alla fall om man skulle ha motorstyrning även på själva luckan) :) :)

Klart fräck installation!
 
Patka>Det med ölen är väl ingen dum ide, så fort du ställer dit en full burk så åker TV ner, vem släpper egentligen en öl ifrån sig? *s*

Sen så står det en kall öl då när du kommer och skall se på TV nästa gång, kruxet är ju kylan men det går säkert att lösa *ler*

/Kent

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.