Hur resonerar ni kring slingan? Nedgrävd eller inte? För-/nackdelar?
Fördelar med nedgrävd kan vara att den är mer skyddad från yttre påverkan. Nackdelar är att det torde bli svårt att lägga om slingan och felsökning.

Hur har ni gjort?
 
Jag har behov att säkra min mot hundar och småbarn....dvs nedgrävd.
 
Jag vill kunna köra med trimmer på gården, så när jag hade kört några veckor och visste att jag var nöjd med slingan så grävde jag självklart ner den. Det samt att jag som tidigare svar har både djur och småbarn. Men största argumentet är trimmer
 
Går det inte köra med trimmer om man inte gräver ner kabeln ?
 
Inte nedgrävd, nu andra sommaren. Skulle flytta kabeln på grund av altanbygge och gick inte att hitta. Växer ner rätt djupt av sig själv faktiskt.
 
Jag har märkt att på bara 1,5 mån så har kabeln gömt sig rejält på ställen där gräset växer friskt.

Jag kommer att gräva ner kabeln på vissa ställen. Ett ställe är där jag har utemöbler som riskerar att hamna rakt på kabeln. Ett annat är ut till öar där jag kommer att köra mossrivare. Får hoppas på att den inte går för djupt bara :)

Längs med häcken gräver jag inte ner den. Där går vi ändå inte o den hänger ut rätt mycket
 
Som tidigare skrivits så gömmer den sig väl under gräset rötter. Det är I praktiken lättare att ta upp en nedgrävd slinga än en som vuxit över under två säsonger. Detta beror på att rötterna fjädrar lite och därför blir den svår att dra upp. Nedgrävd i jorden får du bättre "ryck" när den skall upp vilket åtminstone jag tycker är enklare.

Lättare att lägga under jord. Spade snett in under svålen går mycket snabbt.

Jag gör dock olika beroende på förutsättningarna. Men i mjuk jord lägger jag under svålen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.