Det finns fördelar med att skaffa ett sådant tak/belysning kan jag tänka mig, trevligare ljusbild om man vill ha ett spritt ljus, slipper sänka hela taket för spottar, man kan också montera spottar ifall man vill, man slipper en sänkning takhöjden.

Många moderna hotell har denna lösning i sovrummen. Men jag kan inte bestämma mig om jag tycker detta är tacky eller inte, kommer inte bara o tänka på hotell utan även pizzeria :D (Självklart skall det va vanligt ljus o inte blått)

Ifall man har denna taklösning i badrummet då kanske det är mindre bra om det finns en "hylla" som fångar upp vattendroppar, då kanske bättre med en "sluten" hylla som bara har downlights-spottar o ingen en liggande ljusslang. Tankar på detta? :p esperia-hotel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bifogar även en elegant lösning som jag inte sett förut, lägga ljusslinga i en krönlist, smart!

red18.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Tycker det är snyggt, men jaa tyvärr hamnar det i tacky-facket.
Det är mina fem cent.
 
Ser lite billigt ut. Jag tänker pojkrum, omodern klubb, lite dålig smak. Det blå ljuset ser ut som sånt ljus man brukar ha på krogar där man inte vill att folk ska kunna se sina artärer inne på toaletten. Sist jag var på Nivå 22 (offentlig toalett ombyggd till krog) så fanns det sånt där.

Spotlights är för övrigt på väg ut också. Dessutom är jag trött på det.
 
Kan inte låta bli tycka spottar är fint, dock inte när man hela taket fullt. I vardagsrummet skulle jag vilka ha 4st bara, för att lysa upp tavlor o få det lite mysigt.
 
Ser man ljuskällan tycker jag att det är tacky. Sätter du en list och döljer ljuskällan ser det bara snyggt ut.
 
Jag tror ni bor på för billiga hotell..

Det behöver inte alls vara tacky, men det behöver kompletteras med punktbelysningar i någon form.

Edit: Inte Du Marlen.. :D
 
Har en avlägsen bekant som precis gjort en sådan lösning och även satt in spottar.
Det blev ruskigt bra och ger ett behagligt dimbart ljus.
Men precis som Marlen skriver så MÅSTE man se till att man inte kan skymta installationen vilket en del missar eller struntar i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.