Hej!
Har fått en offert på 95k för en luft/vatten-pump från CTC. Tycker det låter mycket, men är det rimligt?
Vad har ni för erfarenheter?

//M.
 
Det är vad jag betalade för två år sedan för en Thermia. Var byte av gammal panna och lite nydragning. Vill minnas att andra (NIBE och någon till) kostade 110...
 
Vilken modell? Jag gav 91 tusen för en månad sedan med borrhål 150 meter installerat och klart för en NIBE 1226-8 så jag tycker inte det låter billigt. Kolla runt lite. Sedan kom det till 1500 för expansionskärl och 2500 för ramper för det var så svårt att köra in på min tomt och så bytte jag 6 radiatorer för 23 tusen inkl allt. Bv borde inte vara billigare än LVVP.
 
Nånting ditåt gav jag för min Thermia också, ca. 1,5 år sedan nu.
 
Beror på vad som ingår acktank typ ecozenith eller inne del ecoel eller dockad mot olja panna ?
 
Då har vi nog fått ett ok pris :) Handlar om nyinstallation av både ute-, och innedel av CTC EcoAir Villa. Den är dock lite överdimensionerad för huset.. Kanske en fördel?
 
Överdimensionerad bör inte vara nått problem effekten sjunker när det blir kallt.
 
Fick ett mellan-tummen-och-pekfingret-pris för en IVT på 75 i somras, minns inte effekt eller modell, tyvärr.
 
Ingår då bortforslande av din gamla panna och inkoppling av nya pannan både el och vvs?

Jag tog in offerter i september föra året från två olika företag som sålde ctc.
jag hade tagit ut gamla pannan tagit upp hål i vägen ut och förberet allt.
gjutit platta för utedelen mm + att jag skulle göra elen själv.

Fick ett pris av ena vvs firman på 135k minus 15k i rot och av andra 130k minus 15k i rot.
(då har jag inte tagit med säljaren från IVT han slängde jag ut)

Slutade med att jag köpte CTCs saker på nätet och installerade det själv.
75k för pannan och ute del. rör och kopplingar för ca 5k.

Så slutade på 80k för mig.

Är man händig och har lite koll på VVS så är det inte så svårt att koppla in själv.
tog mig 8h och har aldrig gjort det för.
 
Pannan skulle vara kvar, det ingick utedel, nån reglercentral för att få det att fungera mot bef vedsystem och montering.
Men jag bytte hus istället så blev inget av det.
 
Tack för era svar! Vi har nu valt att gå vidare med denna offerten, har förstått att den är helt ok! :) Göra själva vågar jag mig inte på - kan inte VVS över huvud taget! :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.