ja, vet inte ens om man är på rätt ställe på forumet och vet inte ens hur jag ska formulera rubriken.
Tänkte om ni visset nån bra sida med bilder som säga som inspiration, förslag och lösningar på hur man kan tänkas placera hus, garage, trädgård, infart ja och allt annat på en tom tomt, behöver lite ideer, förslag osv på hur man kan göra nån snygg lösning.
 
Det hänger mycket på omgivningen tycker jag, finns det någon fin utsikt åt något håll? Hur ser omgivningen ut, grannar och hur är deras hus placerade? Trafik? Skog?
 
tomten.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tog med en bild som kanske underlättare hur tomten ser ut och hur jag själv har fastnat i för tankar, haka inte upp er på min talang i att rita.
annars så kan säga, så där hade jag tänkte, känns som de framtida huset vill jag ha längre bak så inte blir så trångt och instängt om man tittar på grannar plus vill se annat än grannes hus och en stor häck om man tittar ut genom fönstret.
4850kvadrat var de nog om jag minns rätt. sidan vid vägen är43,5m, sidan vid skogen 37,5m, sidan upppe på bilden mot grannens häck 133,5m och mot grannen nere på bilden 108m om jag räknat rätt.
hade jag tänkte mig infarten 8-8,5m från tomtgränsen från grannen i norr, för som på bilden kunna ha plats för framtida förråd/bod i slutet på grusplanen.
sen 6m från tomtengränsen från grannen där nere sätter jag framtida garage och carport och garagets sida börjar vid grannens garage slutar. alltså ner mot skogen. Dem 6m har jag iaf man behöver komma förbi med nåt fordon ner mot skogen. sen huset sätter man mitt emellan dem byggnaderna lite längre ner för att slippa titta in i grannar om man tittar ut genom fönster.
sen längst nere i hörnet rita jag bara en rektangel bara iaf man bli gammal och vill ha ett växthus eller annat förråd t.ex.
Men det är vad jag har fastnat i, se vet inte, hur bra de blir? eller om finns nåt mer snyggare och elegantare sätt? Om man sen tänker hur man bygger huset med uteplatser och annat.
Och solen kommer ju på morgonen från höger och skogen och eftermiddag och kvällstid är de ju från vänster och vägens sida.
Och det är är väl tredje sista tomten på vägen kan man säga och sista tomten bakom grannen upp till på bilden är åker bara, sen skog efter de.
 
eller så ska jag sätta infarten mitt i. Men då blir infarten typ 3-4m ifrån där garaget börjar, kommer de se dumt ut?

sen en 5m bred, infart, är de för brett?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.