svar nr 1

de senaste tre åren har jag planterat i mina pallkragar. och vart år har jag fått rensa och börja om när jag upptäcker att jag inte vattnat tillräckligt. med ett automatiskt bevattningssystem skulle jag kunna glömma bort allt mellanarbete mellan sådd och skörd. därför ska jag vinna!
 
Svarsalternativ nummer 1

Motivering:

Vill ge min mormor och morfar möjligheten till att få fortsätta odla fast en de inte har den fysiska möjligheten kvar att vattna längre, de har varit lantbrukare hela sinna liv och älskar att odla men nu när de är äldre och inte längre orkar med allt så har de dragit sej tillbaka till ett litet växthus där jag hjälper dom så mycket jag kan, men att sköta mitt liv och samtidigt vattna flera gånger per dag hos dom, det hinns inte med, därför skulle denna fiffiga produkt göra det möjligt för dom att fortsätta med det dom brinner för lite till.
 
Svarsalternativ nr 1

Som Ted Gärdestad trallade,
"Sol , ...., och vatten är det bästa som jag vet, men det är på Impecta jag tänker i hemlighet".
 
Svar: 1

Med altanerna i Sörmland och rötter i Norr och på Kreta
blir semestervattningen ett pussel varje år ska ni veta!
Reslystet par önskar bevattningshjälp så smart –
för även grannarna behöver semester så klart.
Ett system som går på naturens egen energi –
bättre än Impectas kan det ju inte bli!
 
Svar: 1. Eko, kulturarv, topline.

För 7 månader sedan blev jag pensionär och nu den 30 juni blir hustrun pensionär. Då kan vi börja resa på heltid med husbilen. Då vore det skönt att slippa oroa sig för vattningen i trädgården.
 
Svar: 1. Eko, kulturarv och topline

Min mamma ska snart gå i pension och hennes gubbe med. De har pratat att åka iväg lite varstans i Sverige och tänkte om jag vinner detta så kan hon få det så hon slipper tänka på blommorna hemma i trädgården som är så fina.


Annica Nilsson
Bloodsband@live.se
 
Svar: 1
Min lilla dotter har äntligen börjat intressera sig för trädgården och i år har vi gjort fina odlingar som vi försöker hinna med. Dock missas vattning med jämna mellanrum och detta system skulle vara till stor hjälp och glädje för både henne och oss.
 
Svar 1

Motivering: Jag orkar inte vattna!
 
D09
Svar 1.

Vinner jag så ska jag ge den till lillgrabbens dagis.

Motivering.

Uppmuntra de små för teknik, smarta lösningar och grönare fingrar 👍
 
1.Eko, kulturarv och topline
flyttar från mitt lilla växthus till ett snart nybyggt stort växthus och då är min önskan denna
hoppas på tur
 
Svar: 1

Wow! Precis vad jag önskat mig!
Skulle passa perfekt när jag i sommar ska åka till min syster och hälsa på! :)
Hon bor 120 mil bort så denna bevattning hade varit guld värd den veckan! Den hade fått ta hand om min köksträdgård. /emelie
 
Svaret är Eko, Kulturarv och Topline :)

Motivering: Vi ska flytta till nytt ställe i sommar och där kommer jag äntligen att ha en egen trädgård, bland annat rabatter runt huset och runt min fina altan :) (eller ok, inte så fin nu men den kommer BLI ;-) Då hade det varit underbart att kunna använda denna för bevattningen då vi kommer arbeta i lagårn mycket och jag antagligen kommer missa det där med vattning...

Hoppas att jag har turen att vinna detta smarta system :-D
 
Svar: 1
Motivering:
Mamma förflyttar sig sakta allt mer till sitt hus på landet. Men än måste hon jobba i veckorna - vilket får hennes humör, och de många fina blommorna, att sloka... Vinsten skulle göra henne lyrisk! :)
 
1. Eko, kulturarv och topline

Helt egoistiskt vill jag vinna till mig själv eftersom vi planerat ett par svängar i sommar med husbilen och det har tyvärr slumpat sig så att min far just hjärtopererats (helt oväntat) och inte får lyfta tungt på några månader. Det är i första hand han som sköter mina plantor när vi åker bort. Min mor har just opererat ena knät ochkan inte göra någon nytta alls denna sommar.

Växthuset är redan halvfullt med tomatplantor, chili och paprika som ska försörja vår familj med grönsaker från jumi till november! Ja, chilin räcker året runt!
 
Svar 1.
Vore perfekt att koppla till vår vattentunna där vi samlar regnvatten. Vi har 10 st stora krukor mot södergaveln med tomatplantor som behöver vattnas 1-2 ggr /dag när det är soligt. En miss så har de torkat ihop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.