Det kan ju finnas ett värde i att ha en stor stabil motpart att vända sig till om det skulle gå åt skogen.
Om arbetet efter ett par år visar sig vara slarvigt gjort så litar jag mer på att Byggmax finns kvar och vill upprätthålla ett gott rykte än på ByggBenny AB.
 
Lite så tänker jag. Finns ByggBenny på riktigt?;)
 
Mikael_Swe skrev:
Lite så tänker jag. Finns ByggBenny på riktigt?;)
Hoppas inte det finns något ByggBenny AB! Jag bara hittade på något.
 
Krilleman
krilleman_215 skrev:
Jo... :wow:

[länk]
Öööoooohhhh not good tur man inte kan förtala företag. :) nä vars den här tråden gav ju byggbenny reklam!
 
Redigerat:
Hoppas alla förstår att jag inte har någon som helst uppfattning om det bolaget. De är säkert hedervärda hantverkare och alls inte några fuskande konkursörer.

PS. Emellertid stavar de Bygg Benny med särskrivning vilket innebär att bolagets syfte är att bygga Benny, troligen någon slags bodybuilding alltså.
PPS. Sorry för att jag förstört en vettig tråd.
 
  • Gilla
Mikael_Swe
  • Laddar…
Jag har inte använt Byggmax, men kan tänka mig att dom tillför ett mervärde för kunden. Jag tror att det är många (faktiskt även mig inräknat) som inte riktigt gillar det där att ringa/springa runt och be om offert för ett arbete, utan gillar enkelheten i att bara vända sig till en enda part som löser allt.

För övrigt har jag vid två tillfällen använt så kallade offerttjänster på nätet, utan att få någon respons tillbaka alls. Jag gissar att det jag ville ha hjälp med var lite för smått för att någon ville ta tag i det. Men jag vill minnas att jag inte skrev något om vad jag max kunde tänka mig att betala. Så jag förstår inte varför de inte kunde svara något i stil med "Vi kan göra det du vill få fixat, minimumdebitering 4000 kr", så får jag själv göra bedömningen om det är värt det.

Det är dessa tillfällen jag önskar att min bostadsrättsförening hade tillgång till en vaktmästarfirma, som kunde hjälpa till med enklare grejer gratis (det skulle ingå i månadsavgiften), och lite mer avancerade grejer till timkostnad. Ett enda nummer att ringa, oavsett om man vill få elementet luftat, få dörrarna om-målade eller renovering av badrummet. :cool:
 
Fått offert. Priset är rimligt. Inget krav på att jag måste handla från Byggmax. Återkommer med mer info.
 
O
Spännande! håll oss uppdaterade!
 
Mikael_Swe skrev:
Fått offert. Priset är rimligt. Inget krav på att jag måste handla från Byggmax. Återkommer med mer info.
Offert på vad ?
 
Offert på bredspackling och målning av tak och väggar. Det håller på att jobbar under veckan. Det har varit lite snurrigt, men det är troligtvis i samband med att dessa hantverkartjänster är nya samt att det är fullt upp just nu.
 
Lustigt när man bara snabbt kolla på altanbygge på Byggmax sida och det står att leverantören är "JT Bygg & Montage" vilket inte ens är en firma som går att hitta på AllaBolag ;)

För en del år sedan kunde man på deras reklamblad se lokala hantverkare och då minns jag att vi kollade upp lite och 2 av 4 var riktiga skumraskföretag... så frågan är hur mycket de undersöker de som de samarbetar med... ;)

Finns inga seriösa företag som handlar på Byggmax då deras sortiment oftast är uselt i kvalite och enormt begränsat.
Ströhandla där möjligtvis men inte mer...
 
Materialet ska vara på plats. Dvs du köper det vart du vill. Deras hantverkartjänster och butik är olika saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.