Hej,

jag måste slipa bort plastfärg från en källarvägg. Har försökt med planslip - slippappret blir stumt efter någon minut. Ingen hit. Har försökt med ståltrådsrondell på 76 mm på vinkelslip - det blir hål i putsen så fort jag vinklar den aningen fel.

Har försökt med ståltrådsborste för hand. Det går saaaakta.

Vad kan jag göra nu?
 
Hyr en saneringsfräs.
 
Du går in på närmaste Ramirent och hyr en handslipmaskin och ber att få en tigerskiva på den. Kostar några hundralappar och gör jobbet lekande lätt och färdigt på ett kick!
 
Tack, ska se var jag hittar en sån i trakterna. Tigerskiva - är det som en diamantslipskiva?
 
Redigerat:
Nej, diamanten tar även betongen. Tigerskär tar bara färg, lim osv. Är som metallskärvor som river, suverän grej till gammal färg, lim osv på betong
 
Man lär sig så länge man lever. Jag ska fråga hos Ramirent (deras hemsida ger inga träffar).
 
S
Jonas Hedberg skrev:
Du går in på närmaste Ramirent och hyr en handslipmaskin och ber att få en tigerskiva på den. Kostar några hundralappar och gör jobbet lekande lätt och färdigt på ett kick!
triggerskiva vet jag vad det är.
har du bild på en tigerskiva?
 
Bor i Vänersborg. Har Cramo på cykelavstånd och Ramirent på bilavstånd. Huvudsaken att *dom* vet vad det är för något.
 
uploadfromtaptalk1401213390576.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är skivan. Kan givetvis se lite olika ut beroende på leverantör/tillverkare men funktionen är detn samma! Åk till Ramirent, det är jobbigt att cykla ;)
 
Tack, Jonas. Lite träning kan ju inte skada, eftersom det blir jobbigt för "maskin och operatör" :)
 
Haha ingen aning vad dom menar. Det är lekande lätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.