Hej!!

Vi ska bygga på kommunens tomt i kvarteret Markteglet i Oxie. Har tänkt att bygga en Smålandsvilla. Någon annan som ska bygga där? Hade varit kul att redan nu lära känna sina kommande grannar!

Dessi
 
Svarar på min egen fråga....Tydligen ingen som ska bygga på just detta område....Någon annanstans i Oxie kanske???

Dessi
 
Vi har blivit erbjudna en tomt där men inte fått klartecken från banken ännu, jag var där idag och tittade, är det din tomt som har en skylt med smålandsvillan?
 
Hej!

Ja det är vår tomt!! Vilken tomt har ni erbjudits? Hoppas det ordnar sig med banken. Vi har haft lite problem i början, men Föreningssparbanken har ett avtal med Smålandsvillen så det har ordnat sig nu. Nu väntar vi bara på bygglovet....

MVH Dessi
 
Vi har fått nr 19 och banken har gett klartecken, däremot håller jag på att kolla vad slutnotan kan tänkas bli innan vi bestämmer oss. Har ni gjort någon kalkyl? Vad hamnade ni på? Vilket hus hade ni tänkt er?
 
Hej!

Vi hade tänkt oss Stora Katthult. Kupa och två takfönster om det går igenom. Fristående garage. Budgeten är på 2 150 000:- plus inredning av ovanvåningen och trädgård.....Vi ska tapetsera och lägga golv själv på nedervåningen, så vi har hösten räddad ;)

MVH Dessi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.