Mikael_L
Klarar du inte av att placera mitt i ditt körfält så ska du kanske kika på en Smart igen ... :p


Man kan f.ö. nästan läsa ut ditt chassinummer ... ;)


Jag antar att det är den röda bilen med lågt i tak som är det egentliga motivet ...
Vad är det för modell egentligen?


edit:
Först nu såg jag din text i inlägget ... redigerade du?

Nåja, jag tänker "Dino" eller 242 eller vad den nu hette. En av 60-talsmodellerna verkar det iaf vara.
 
Redigerat:
Exakt, vad är det för modell? Om det inte vore för ljudet hade jag klassat det som en välgjord kopia helt enkelt för att det är för knasigt att köra den i stockholm i rusningstrafik.......Fiat-johan borde knäcka denna gåta.
 
Mikael_L
Nej, självklart var det ju inte en 246/Dino. den är ju ganska annorlunda. Jag hade helt fel i minnet.

Men det kan ju vara den rätt ovanliga 250 GTO då ....


edit:
Hmm, det verkar inte heller stämma. På 250 GTO öppnar man inte bakrutan tillsammans med kofferten (inte på de bilder jag googlade fram iaf). Det verkar bilen på Mathias bild göra däremot.
Jaja, jag är ju långt ifrån någon kännare av Ferraris. Jag har helt enkelt inte ägt tillräckligt många. ;)
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
1. Maseratin är ful som en smutsig gris. Hade jag en sådan ville jag nog att den vore diskret intill osynlighet.
2. Det är en fiat.
3. Det är bara Ferarri som kommer undan med att vara en fiat.
...och Jeep? :D
 
MathiasS skrev:
På tal om Ferrari och eftersom trådskaparen inte verkar ha någon bil att köpa just nu. Denna rackare såg jag downtown stockholm (stureplan) härom veckan.

Någon som känner igen siluetten (och ja, MickeL, det är den röda sportbilen bilen vi pratar om)?

Det är nästan för unikt för att vara sant.

[bild]
Det skall nog likna en 250 GTO, men bakrutan stämmer inte. Ingen lär bygga om den från original. Bara dumt. Säkert en replika.

ImageUploadedByTapatalk1401096686.965457.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Faktum är att det stod 250 gto på den, så visst var det avsikten. Dock har jag svårt att tro att någon kör en 200MSEK bil sådan bil mitt i stan och jag har inte heller hittat någon 250gto som ser ut på detta vis på bakluckan.

Skulle vara intressant att veta mer om den bil jag såg, vad det nu var.
 
Johan Gunverth skrev:
...och Jeep? :D
Hörbarhet nolla.
 
Varför inte en Chysler 300C istället? Mer pengar över till bränsle och inte lika svensson-diskret.
2006-chrysler-300c-srt8-grille.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dels för att jag vill ha något svensson-diskret, dels för att ingen chrysler spelar i rätt division när det gäller byggkvalitet och finish. Slutligen är det så gott som omöjligt att köpa ett bra diagnosinstrument till en chrysler.

Dessutom är det ju så att man får sjukt mycket bil för pengarna om man går på en a8 eller feton. Och jag har samma förutsättning som verkstan att fixa fel eftersom bra diagnosprylar är billiga (VCDS). Och bilarna är 4wd vilket är ett krav.
 
Om du köper gamla Audi A4 -96 eller liknande så får du sjukt många bilar för pengarna. :p
 
En bekant har en liknande röd bil (en replika ) med en folka motor i och han är mycket i Stockholm.
 
Detta lät inte som någon folkamotor jag hört tidigare....:=) Du får fixa lite bilder på den bilen...
 
Ska fota den nästa gång jag ser den .:D
 
Svärfar är nu inne på sin tredje nya A8 och säger att de är de bästa bilar han någonsin haft. Han har tidigare kört M5 och olika AUDI S-modeller men nu har han hittat hem.

Jag misstänker att han inte köpte Fetton för att han tycker den är för diskret och att VW är ett sossemärke.

Phaeton är lite av en flopp försäljningsmässigt och då borde begagnatpriserna också vara lägre än för AUDI, som alla vill ha. Mer för pengarna med Phaeton alltså, men vad vet jag.
 
Om man nu ska segla iväg lite så är ju något av det coolaste A8an med 6 liters W12. Eller Fetton med diesel v10. Men jag hade nog tänkt mig en lite förståndigare rova....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.