Ja 3st accelerometrar ryms med lätthet i en ytmonerad ic på 2x3mm sisådär.
 
Är lite fundersam till om allt står rätt till med min 520. Det verkar som om den alltid går på högvarv. Jag har avaktiverat att den skall gå upp på högsta varv i servicemenyn. När jag testar motorn så står det BL=30. Antar att det är 3000 rpm. Fick för mig att det var 4000 rpm som var max men den låter som... Jag har testat att byta blad till två olika nya men det hjälper inte. Tänkte att det var obalans men det verkar således inte vara problemet. Har testat utan blad och då surrar det bara lite lätt.

Jag har lagt mjukvara R19565. Men det skulle väl inte påverka det?

Ska testa imorgon att nedgradera den om det nu går. Samt att jag skall aktivera high blade speed för att se om det blir någon skillnad (då lyfter den väl om det går att köra fortare och vips fick jag en drönare istället :surprised:)

Är det någon som har något bra tips? Behöver lösa detta snarast. Grannfrun såg mörk ut i blicken:(

Med vänlig hälsning

Skogsborg
 
Om du menar att maskinen är högljudd så är det mer troligt att det är knivskyddet som är orsaken. Tar man bort det så sjunker ljudnivån avsevärt. Frågan är bara om du av säkerhetsskäl vågar ta bort det (leksaker, djur barn etc.) Det går ju att skada dessa saker även med knivskydd så varför inte testa?
Jag har kört utan skydd i flera år och på skadelistan står en trädgårdsspade och tyvärr en igelkott. Men som sagt, igelkotten hade nog blivit överkörd och skadad även med knivskydd.
 
RH_Dreambox - Kör redan utan skyddet då det tillför ännu mer ljud. Men tack ändå.

Det är ett högt ljud typ fläkt på högvarv som jag hör. Det har inte funnits där förut med den intensiteten. Bara när den gått upp i maxfart. Deaktiverade den "funktionen" för två år sedan.

Vet någon hur man gör en fabriksåtersyällning?

Mvh

Skogsborg
 
Stigas reservdelshantering!?
Nu är det 15 dagar sedan jag beställde en mickrobrytare (1126-1190-01)till min autoclip 525.
Stämmer ryktet att Stiga är väldigt dåliga på att hantera reservdelar?
Någon som begriper varför Stiga har problem med att hantera reservdelar?
 
Stiga kanske har en VD med besparingskrav, att inte ligga med "onödiga" prylar på lager utan vid behov beställa dessa från Italien?! Så var det när jag fick ett nytt moderkort i min gamla Lizard.
 
Min klippare dog, fick en ny på försäkringen.

Snabb fråga.
Har gamla batteriet kvar, går det bara att plugga in och på så vis köra dubbla batterier??!
 
Min klippare har jag senaste dagarna hittat utanför boet met texten "out of sync" Den har dock alltid fungerat när jag har återställt den. Nu så stannade den mitt på gräsmattan med texten "Omstart om ..." följt av en klocka som räknar ner. Om jag försöker starta om den nu så vill den inte utan det är bara "out of sync" Har mätt slingan och den är hel och ligger på 5 ohm vilket jag tror är ok. Lampan på sändare blinkar orange i en takt om tre i följd. Någon som har ide om vad som är fel?
 
Jag har problem med att AC 523 inte vill läsa snabbpilarna hem för laddning. Den klipper bara runt dem och sen vidare följer slingan. Har testat kurvbana och återkallande, men alltid tar den hela vägen runt min tomt innan den kommer till huset. Och återkallande vid laddstationen registrerar den men följer inte kabeln alltid. Har uppdaterat den nu i april till den senaste versionen.
Mina pilar är inte exakt 40 cm långa och 50 cm bred, hur stor roll spelar exact på cm här? Och återkallande är inte exakt 5cm bred hela tiden, men så kinkigt borde det inte vara?
 
Och du har en hyfsad raksträcka framför pilarna?
 
Skogsborg skrev:
RH_Dreambox - Kör redan utan skyddet då det tillför ännu mer ljud. Men tack ändå.

Det är ett högt ljud typ fläkt på högvarv som jag hör. Det har inte funnits där förut med den intensiteten. Bara när den gått upp i maxfart. Deaktiverade den "funktionen" för två år sedan.

Vet någon hur man gör en fabriksåtersyällning?

Mvh

Skogsborg
Har samma problem som dig, förra året gick min perfekt. Nu varvar den och låter för jävligt. Samt att den åker runt utan att klippa ibland

Fick du reda på hur man fabriksåterställer den

Eller någon på forumet som vet hur man fabriksåterställer den?

mvh
 
Gimbal skrev:
Och du har en hyfsad raksträcka framför pilarna?
Ja det tycker jag, var företaget jag köpte klipparen av som plöjde ner kabeln. Men sen har jag fixat infångarna.
Den ena är nog rakt 4 m innan och den andra säkert 15-20 m.
Som jag förstått det är det den snäva svängen uppe vid spetsen på pilen som gör att den förstår kommandot.
 
Henke-el skrev:
Som jag förstått det är det den snäva svängen uppe vid spetsen på pilen som gör att den förstår kommandot.
Jag gissar att det är kombination skarp höger, skarp vänster, skarp höger i snabb takt som triggar. Men har man tråden löst liggande så är det bara att sätta i gång och experimentera, min tråd är dock nedgrävd för ett par år sedan så jag är själv inte så pigg på det.
 
Dubbla batterier
Min klippare dog, fick en ny på försäkringen.


Ja, så gjorde jag också. Koppla in det och du får längre klipptider mellan laddningarna.
 
Kan meddela att felet på min var att kolen på vä drivmotor var slut och den väntar nu på service.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.