Vilken version är den senaste till Autoclip 325? Jag har fortfarande r15194 i min, skulle jag märka nån skillnad på att uppdatera?
 
golfgreen skrev:
Vilken version är den senaste till Autoclip 325? Jag har fortfarande r15194 i min, skulle jag märka nån skillnad på att uppdatera?
Finns ny mjukvara och en uppgradering till klipparen med nya hjul o nytt chassie, nu fastnar den inte längre.........
 
Rydde1 skrev:
Finns ny mjukvara och en uppgradering till klipparen med nya hjul o nytt chassie, nu fastnar den inte längre.........
Innebär det i princip att man konverterar den till en 328?
 
Nej
 
boltis skrev:
Nej
Vet inte, men du fick ju ett bra svar eller?
 
Ok, men vad kostar det att köpa ett nytt chassi och få den nya mjukvaran? Stigas hemsida innehåller ju ingen information alls och min lokala ÅF hänvisar bara till hemsidan...
 
golfgreen skrev:
Ok, men vad kostar det att köpa ett nytt chassi och få den nya mjukvaran? Stigas hemsida innehåller ju ingen information alls och min lokala ÅF hänvisar bara till hemsidan...
Vet inte, min ombyggnad gick på garantin. Jag hade klagat att den körde fast innan, så det var inga problem att få detta på garantin hos min ÅF
 
Att bygga om maskinen innebär att du får en maskin klassad som version 4 istället för version 3. Stor förbättring gällande fastkörningar osv. För att få detta på reklamation måste man kunna påvisa stora problem med fastkörningar och måste kunna styrka detta med filmbevis. Alltså jäkligt omständigt.
Uppgraderingssatsen med nytt chassi heter 1126-1429-01. Kostar ca 880+moms plus arbete. Maskinen måste uppdateras med ny programvara för att kunna utnyttja de nya funktionerna. En väldigt duktig åf du har som hänvisar till hemsidan f.ö..
 
Tack för det svaret, mkt bra info! En fråga om den nya mjukvaran, min fastnar inte numera men den verkar inte hitta infångarn med vmeter på, jag fick ställa om till följa kabel för att den skulle hitta boet.Ska man ändra ngt med infångarn?
 
Ska inte behövas någon ändring på 100-300 serien. Däremot 500-700 serien rekommenderas två stycken infångare efter varandra med 50 cm mellanrum. Detta efter att karaktären/beteendet med kurvbanan ändrats. Men annars inte.
 
Rydde1 skrev:
Tack för det svaret, mkt bra info! En fråga om den nya mjukvaran, min fastnar inte numera men den verkar inte hitta infångarn med vmeter på, jag fick ställa om till följa kabel för att den skulle hitta boet.Ska man ändra ngt med infångarn?
Jag har samma problem verkar det som. Min 125 inköpt förra året pajade och när jag fick tillbaka den var chassit nytt, och då med ny programvara. Men det verkar som om den inte hittar infångaren vissa gånger. Oftast går det fint, men kanske var fjärde gång missar den och går då inte och laddar. Tänkte lägga en till infångare närmre laddarn för att se om det hjälper. I övrigt blev det en mkt bättre klippare.
 
Trianglar till Stiga 325, det funkar som så att man gör en, klipparen känner av den o vrider sig 90 grader o kör tills den hittar en kabel?
 
Håller på att ändra mina kablar då sensorn är flyttad efter uppgraderingen,,,,
 
Zucchetti själva rekommenderar numera att strunta i trianglar och onödiga infångare. De tycker det är viktigare att en installation är så enkel som möjligt och att maskinerna är så pass snabba nu med vmeter alternativt kurvbana att det inte är lika nödvändigt med trianglar (som är svåra att få till helt hundra ändå). Jag har själv inget emot trianglar och tycker att dom fyller en bra funktion, men det krävs lite trixande samtidigt som man kan uppleva mer spårbildning i anslutning till dessa..
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag har joxat med trianglar men fick det aldrig att fungera med min 325. Inte en enda triangel kände den av, infångarna var inga problem... nu låter jag den gå längs kabeln till laddstationen och det fungerar.

Jag har inte uppgraderat till nya chassiet eller mjukvaran, men har lagt igen några gropar i gräsmattan så den klarar hela ytan nu :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.