Svar: 1

Motivering:
Detta är något våra smultron hade älskat och då även våra hundar som älskar våra smultron! =)

image.jpg
 
Svar: 1

Det fantastiska med att dra upp en späd morot ur sin eget köksträdgård går inte att beskriva med ord. Sommarstället kan vi bara besöka varannan eller var tredje helg varför vattenkrävande odlingar inte varit att tänka på i dagsläget. Min plan var att lösa detta med fjärrstyrd kamera och pump kopplad till trädgårdsslangen. Irrigatia är en mycket bättra lösning på alla sätt; helt automatiserad, miljövänlig och utan risk för översvämning. Oavsett om jag vinner så kommer jag att köpa två system; ett till sommarstället och ett till balkongen i stan.
 
Svar: 1.

Förra säsongen byggde jag ett växthus och försökte få till självbevattning med droppslang av typen som poröst gummi som läcker vatten som jag kopplade till en regnvattentunna. Tyvärr sattes slangen igen av pollen på bara några dagar. Sedan gick jag med kannor resten av säsongen och så har det fortsatt även i år. Ett soldrivet bevattningssystem har många fördelar och bland annat känns det säkert att lämna utan översyn när man åker bort och skulle vara ett utmärkt alternativ för mig!
 
En fantastisk manick, som förmodligen skulle passa i de flesta trädgårdar, så även i vår trädgård! Innebär ju även lite tid att bara kunna njuta av allt dom frodas hemmavid, och vem vill inte det:)
 
Svar: 1

Motivering: jag har önskat mig en sådan här lösning sedan jag först hörde om det men det har aldrig funnits ekonomiskt utrymme för drömmar. Jag skulle bli sååå glad från djupet av mitt hjärta. Tänk att få någonting gratis!! Har jag aldrig fått
 
Svar: 1

En sådan fiffig uppfinning skulle jag vilja vinna till min svärmor! Och det inte bara för att vara snäll.
Utan då skulle ju vi slippa åka dit varje dag för att vattna all hennes plant och blommor, för varje år får de för sig att åka bort flera veckor under de varma, soliga sommardagarna.
Sen skulle hon nog bli glad också! :)
 
1. Eko, kulturarv och topline

För att vi kommer runt lotterilagen med en sån här motivering men ändå kan ha ett lotteri; strålande! Dessutom verkar det ju vara en väldans smart produkt. Vi har en vattentunna som fylls på vid regn som den skulle kunna sörpla upp vatten ur under soliga dagar.
 
Rätt svar nr 1

Detta vore den väldigt praktiska detaljen för min odling, miljövänlig och helt rätt i tiden. Dessutom praktisk för mig som har lite svårt med gåendet nu, denna sköter sig nästan själv
 
Svaret är nr 1
Eko: Jag är miljömetveten och odlar allt naturellt.
Kultur:Jag använder traditionella odlingssätt..
Topline: Jag är även modern och vill använda moderna verktyg och arbetssätt
 
Redigerat:
Svar 1.
Jag har just snickrat ihop ett växthus för en massa plantor, frågan är bara hur jag skall lyckas hålla plantorna levande när jag är på semester... Så då skulle ju ett litet soldrivet automatiskt bevattningssystem vara en räddning i nöden!
 
Rätt svar: 1

Två av mina främsta intressen är trädgården och resor. Tyvärr är de svåra att förena. Ett automatiskt bevattningssystem skulle ge mig möjligheten.
 
Svar 1

Skall precis bygga 2 enorma blomlådor bredvid mitt garage där klätterväxter ska klättra upp på en svetsad spaljé. Lyckan byttes mot skräck när morsan sa att dom kommer att behöva vattnas varanndan dag iochmed att dom sitter under takfoten. Kommer dock att räddas av ett bevattningssystem från impecta
 
Rätt svar är alt.1 Eko, kulturarv och topline.
Jag bör vinna priset fördet skulle passa utmärkt bra till mitt växthus som jag håller på att bygga med lösvirke och begagnade fönster, skulle underlätta mycket med solcellsdriven automatiserad bevattninganläggning
 
Svar 1

Detta skulle vara den ultimata presenten till min svärfar. Inte bara för att han är en riktig trädgårdsmänniska. Det är alltid jag och min sambo som får vattna hans blommor när han är bortrest, skulle jag vinna skulle vi alla tre bli enormt glada.
 
Redigerat:
Svar: 1

Solen ger liv, nu i dubbel bemärkelse, med detta perfekta bevattningssystem kan mina växter få det enklare att överleva i sommarvärmen.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.