M
Ja eftersom att man har det här intresset för renovering och bostäder generellt! :D Såg den här videon som Notar gjort som jag tycker är lite kul. Känns som en typisk amerikansk rekryteringsvideo!


http://www.youtube.com/watch?v=OyZvkEO2XwY
 
S
har du intresse för det så satsa. tänk på att det är vanligt prestationslön.
 
  • Gilla
Mollemolle
  • Laddar…
Norska bostadsmarknaden är under stor förändring - där finns det stora pengar om man är lite framåt och innovativ.
 
  • Gilla
Mollemolle
  • Laddar…
M
Tack Chris, jag ska kolla in det lite närmare. Låter ju himla bra! Vad har ni för tankar kring Notar som mäklarfirma? Finns de i Norge också?
 
Jag tror att Notar är en "normaldålig" mäklarfirma.

Det som möjligen skulle kunna utmärka dem negativt, är att i den s.k Erik Olsson skandalen för några år sedan. Så slutade den skyldige mäklaren hos Erik Olsson och blev kontorschef för ett Notar kontor. Men det hans ställde till med och blev prickad för hände medan han arbetade för Erik Olsson. Det handlade om en säljare av en bostadsrätt med kriminellt förflutet som med mäklarfirmans hjälp försökte lura en köpare på handpenningen (500 000) i en lägenhetsaffär. Säljaren dömdes till slut till fängelse (Hon hade även hyrt ut lägenheten efter "försäljningen" till typ 30 personer samtidigt och plockat in några hundra tusen i förskottshyror).

Men att Notar släpper in en mäklare med den belastningen i organisationen gör ialla fall att jag inte skulle anlita dem vid en försäljning.
 
Mollemolle skrev:
Ja eftersom att man har det här intresset för renovering och bostäder generellt! :D
Plugga till byggnadskonstruktör eller arkitekt istället....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.