RulleBulle skrev:
I Torrevieja där vi sommar semestrar varje år så startade ett gäng Britter en firma som hette Rent A Husband. Funkar kanske där för att folk är långt ifrån sina släktingar och de kanske inte kan språket. Men jag har ibland fått hjälpa våta kunder med att få igång wlanet hemma hos dem här i Sverige (jag är elektriker).
Jo, jag kan förstå att om man är våt vill man kanske inte börja röra det elektriska. Eller hur menade du egentligen?;)
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
b8q skrev:
Jo, jag kan förstå att om man är våt vill man kanske inte börja röra det elektriska. Eller hur menade du egentligen?;)
Våra kunder menar jag
 
D09 skrev:
Är det bekantas bekanta som jag aldrig träffat så är det timme mot timme dvs ska finnas en möjlighet att bjuda igen med sin tid.
"Jo, jag skulle gärna hjälpa dig få igång hemmanätverket. Men då hinner jag inte tvätta och vaxa bilen, som jag hade tänkt göra idag.."

Ska testa det där någongång tror jag.
 
D09
pelpet skrev:
"Jo, jag skulle gärna hjälpa dig få igång hemmanätverket. Men då hinner jag inte tvätta och vaxa bilen, som jag hade tänkt göra idag.."

Ska testa det där någongång tror jag.
He he rätt ;)

Jag hjälpte grannens kollega med att spräcka bort en massa berg för en utbyggnad. Höll ju på själv o bygga och hade ju inte tiden egentligen.

Killen var ju snickare så det blev ett bra byte 👍

Likaså alltid kollat av med grannen om dom behöver ha gjort något när jag har hyrt grävmaskin etc

Tillbaka får jag snickartimmar ( den jäveln är en vass snickare med ) när jag behöver det som bäst 👍

T ex när jag pajade handen rejält så hälsade grannen på och hade med sig sin kollega och så la dom några dagar/kvällar på mitt hus 👍

Men man ska passa sig för människor som inte kan konsten av att "ge och ta"

Sen så ska man nyttja det som dom är duktiga på. Livsfarligt att be en amatör börja vaxa bilen ha ha
 
Hemmakatten
Haha, trodde först du skrev "vaxa benen" och det ska man definitivt inte låta vem som helst göra.;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag tar gärna icke kompetenskrävande grovarbete i retur för egna insatser, sånt är ju tråkigt och så slipper de som inte är snickare/rörmokare/elektriker/målare/bilmekare känna att de inte bidrar med något. Dessutom tror jag att det räcker med en IQ på fiskmåsnivå för att klippa gräset lika snabbt som mig, så det är ett arbete som passar alla :)

Jag håller ju på med lite landsvägscykling och ska man följa kulturen så ska benen vaxas... aj aj aj.
 
pelpet skrev:
Jag håller ju på med lite landsvägscykling och ska man följa kulturen så ska benen vaxas... aj aj aj.
Haha, jag tänkte precis skriva detsamma. Det finns många märkliga ritualer i den cykeldiciplinen. En händelse som utspelade sig härhemma förra sommaren var när vi vid frukostbordet diskuterat galenskapen om att man inte får ha höga cykelstrumpor. En stund senare blev 5 åringen helt utom sig och det tog en bra stund innan vi förstod att det berodde på att han hade höga strumpor och trodde att han inte skulle få vara med i nybörjarklassen på tävlingen vi var på väg till... Stackars barn :D
 
hantverkare1 skrev:
Nej,nej,nej.
Här på byggahus är vi överens om att timdebiteringen bör ligga på ca 200-250 kr inkl moms. Start,minimum och grundpris får ej förekomma och resor debiterar man inte för.

Dessutom blir man svinrik och lever guldliv på detta, så kör igång direkt!



























:)
200-250 i timmen ink moms räcker inte. Blir inte mycket lön.
 
Äh, mer är väl slashasarna till hantverkare inte värda ;)
 
Claesk skrev:
200-250 i timmen ink moms räcker inte. Blir inte mycket lön.
Tror du glömde att se det ironiska i hantverkare 1:s inlägg ;)
 
Alfredo skrev:
He, He. Ja anonymt ja. Inte lika roligt när man "petat" på "svärmors" dator en gång och därefter blir ansvarig för alla kommande problem, från blåskärmar till "microsoftuppringningar". :|
Min Mamma ringde till mej för att få hjälp, hon hade nämligen inte kunnat komma ut på internet när "Microsoft" hade ringt och sagt att det fanns ett virus i hennes dator.

Efter en timmes förgäves techsupport för att få igång hennes anslutning fick bedragarna ge upp. :D (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Min Mamma ringde till mej för att få hjälp, hon hade nämligen inte kunnat komma ut på internet när "Microsoft" hade ringt och sagt att det fanns ett virus i hennes dator.

Efter en timmes förgäves techsupport för att få igång hennes anslutning fick bedragarna ge upp. :D (y)
Tack gode Gud för krånglande internetuppkopplingar... (Ibland)!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.