Hej!

Jag ska bygga en pool och till den behövs ett litet teknikhus. Min fråga är hur jag ordnar grunden.

Jag tänker mig en liten "friggebod", 6 kvm stor, inköpt på Bauhaus. Den ska rymma tekniken plus lite trädgårdsredskap. Den ska stå på cementplattor, och min fråga är hur jag grundar för dem. Det är nu gräs där den ska stå. Jag tänker mig att jag gräver ut och lägger i 20 cm makadam. Ska det också vara sand? Eller hur gör jag smartast och enklast och bäst....?

Magnus
 
Glöm inte att förbereda för ett avlopp dit du leder:

1. Avtappning av vatten vid vinterställning.
2. Tappar av sandfiltret.
 
MathiasS skrev:
Glöm inte att förbereda för ett avlopp dit du leder:

1. Avtappning av vatten vid vinterställning.
2. Tappar av sandfiltret.
Hej!

Tack för det tipset!! Vad krävs för det avloppet? pratar vi en sjunkbrunn (jag menar för sandfiltret) eller .....?

Magnus
 
Det är ju en mycket begränsad mängd vatten du behöver tappa ur normalt, säg 50-100 liter. Jag har löst det med en upphöjd konsol för utrustningen och en balja under som jag kan pumpa vatten ifrån. Då slipper jag blask på golvet och kan kontrollerat tömma systemet trots att avlopp saknas. Har du en frigga är det ju enklare och bara att rigga ett rör så du kan leda ut vatten på gräsmattan eller vad som nu är lämpligt.
 
Supergott!! Då fattar jag. Lite trixigt det här att bygga innan det är på plats, så att säga.....svårt att riktigt se framför sig allt som behövs.

Men vad med grunden/golvet i friggan? Makadam och cementplattor, funkar det?

Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.